عسلویه / شناسه خبر: 85364 / تاریخ انتشار : 1400/12/7 12:28
|

انتقاد از ایجاد برخی مخازن در عسلویه

بوشهریها| امام جمعه عسلویه با تاکید بر لزوم توجه به سلامت مردم از ایجاد مخازن در کنار شهر عسلویه انتقاد کرد و گفت: سلامت مردم باید در اولویت باشد.

 

بوشهری ها /

انتقاد از ایجاد برخی مخازن در عسلویه/ سلامت مردم در اولویت باشد

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تسلیت ایام شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم این امام بزرگوار کظم غیظ بود.

وی اضافه کرد: گذشت و نحوه بخشش و هدایت امام موسی کاظم (ع) بسیار ظریف و دقیق بود که فرد گمراه را به شاهراه روشن هدایت می‌کرد.

امام جمعه عسلویه به فرازی از فرمایشات رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب فرمودند در قضایای برجام در سال ۹۴ و ۹۵ بنده ایراداتی داشتم و نکاتی را تذکر دادم به آن توجه نشد و بعداً مشکلاتی پیش آمد.

وی تصریح کرد: نگاه به آینده مهم است و اگر فرامین حضرت آقا تام و تمام به کار گرفته می‌شد امروز مشکلات کشور کمتر بود و پیشرفت‌ها هم بیشتر بود. سخن حکیم را باید گوش داد، حضرت آقا حکیم و دانشمند دلسوز است. خیلی جاها فرمایشات ایشان عملیاتی و ما دچار مشکل شدیم پیام‌ها و فرامین ایشان گوش ندادند.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: در طول چهار دهه انقلاب فعالیت‌های ثمر بخشی انجام شده و نباید مشکلات بر آن پیشرفت غبار بنشاند. انقلاب موجب پیشرفت‌های شگفت آوری در سد سازی، راهسازی، برق رسانی، آب رسانی و خدمات بهداشتی و درمانی و پزشکی شده است. اگر انقلاب و حرکت جهادی نبود این پیشرفت‌ها نمی‌شد.

عملکرد خوب دولت

امام جمعه عسلویه به عملکرد دولت در ۱۰۰ روزه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: دولت سیزدهم در این مدت کوتاه عملکرد خوبی داشته و تورم نزدیک به ۵۰ درصدی به ۳۹ درصد رسانده است.

وی افزود: محدود کردن هزینه از منابع بانک مرکزی و کاهش بدهی دولت، پرداخت کردن فاکتورها و بدهی دولت قبل، افزایش درآمد دولت در انتهای مهرماه به میزان ۲۳۸۳ میلیارد که سه برابر شده است، کم کردن رسوب کالاها در گمرکات به ویژه دارو، حمایت از تولید داخلی، دادن تسهیلات مسکن جانمایی و آماده سازی زمین در سراسر کشور و آغاز ساخت مسکن به میزان ۷۰۰ هزار واحد از اقدامات دولت در این مدت بوده است.

هاشمی‌نژاد به بحث مخازن همجوار شهر عسلویه اشاره کرد و گفت: احداث این مخازن کارشناسی نشده بود و در جوار شهر ایجاد کردند. می‌گویند ۱۴ سال وقت صرف ساخت آن کردند و به این سادگی قابل جابجایی نیست و سرمایه ملی است.

وی بیان کرد: درست است سرمایه ملی است ولی سلامت مردم هم مهم است؛ شهرهای عسلویه و نخل تقی و بیدخون را آن زمان می‌توانستند با هزینه کم جابجا کنند ولی الان نمی‌شود.

امام جمعه عسلویه تاکید کرد: هزینه‌ها بالاست و در عین حال سلامت مردم مهم است. مقاوم سازی کنید و ایمنی سازی کنید و اگر می‌خواهند آلودگی برطرف کنند همکاری کنیم. گفتند فاز اول را در شش ماه اجرا می‌کنند. همکاری شود و برای سلامت مردم کار شود. انتقادات مردم به‌جا است و آلودگی باید برطرف شود.

کلیدواژه

امام جمعه عسلویه

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد

خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی