سیاست / شناسه خبر: 85375 / تاریخ انتشار : 1400/12/7 13:10
|

چرخ صنعت هسته‌ای توسط متخصصان داخلی می‌چرخد

بوشهریها| مدیر کانون بسیج مهندسین صنعت نیروگاه اتمی بوشهر گفت: چرخ صنعت هسته‌ای توسط متخصصان داخلی می‌چرخد به‌گونه‌ای که تعداد کارکنان خارجی که در بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر اثرگذار هستند

بوشهری ها / مسعود نصوری، شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس در بوشهر با تبریک این روز جایگاه مهندسان در جامعه را بسیار مهم و اثرگذار دانست و اظهار داشت: توسعه و عمران آبادانی با تلاش مهندسان رقم می‌خورد.

مجری طرح واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به بومی شدن فناوری نیروگاه اتمی در ایران خاطر نشان کرد: امروز افتخار داریم که چرخ صنعت هسته‌ای توسط نیروهای متخصص و متعهد داخلی می‌چرخد به گونه‌ای که تعداد کارکنان خارجی که در بهره‌برداری نیروگاه اتمی اثرگذار هستند از تعداد انگشتان دست هم کمتر است.

مدیر کانون بسیج مهندسین صنعت نیروگاه اتمی بوشهر بیان کردن امروز خوشبختانه توانمندی‌های خوبی در تمام عرصه‌های صنعتی کشور وجود دارد و این افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

وی در ادامه به حل مسائل موجود در صنایع داخلی کشور اشاره کرد و گفت: قطعاً ما در صنایع مختلف، مسائل حل نشدنی داریم اما آن چه که اهمیت دارد این است که ما اجازه ندهیم این مسائل سبب ایجاد مشکل شوند بلکه باید تلاش شود که این مشکلات را حل کنیم.

مجری طرح واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه جوانان به‌عنوان یک ظرفیت خوب می‌توانند در این مسیر گام بردارند تأکید کرد: ما نیز می‌توانیم با بکارگیری راهکارهای مناسب، از دل این جوانان، رویش‌های انقلاب اسلامی را شناسایی و سازماندهی کنیم و سپس مهارت و توان ببخشیم تا بتوانند چرخه صنعت کشور را به خوبی اداره کنند.

مدیر کانون بسیج مهندسین صنعت نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: آموزش مهارت حل مسئله به جوانان به تعبیری یک راهکار برای جهاد تبیین است چرا که اگر کسی بتواند مسئله‌ای را حل کند خودش نیز به خوبی از آن دفاع می‌کند.

نصوری با بیان اینکه برای حل مسائل لازم است به‌صورت علمی و عملی تصمیم گرفته شود خاطر نشان کرد: در این راستا باید با استفاده از ظرفیت گروهی به پیش برویم که مسائلی مانند خدمات مهندسی، صدور مسائل فنی و مهندسی، راهبردهای پروژه‌های اثرگذار و چالش‌هایی که در این عرصه‌ها پیش روی خودمان وجود دارد می‌توانند مسائلی باشند که برای حل آن‌ها اقدام کنیم.

وی از فراهم شدن بستر تشکیل هسته‌های پیشرفت متشکل از جوانان تحصیل کرده در بسیج مهندسین صنعت و معدن خبر داد و بیان کرد: اکنون مشغول تدوین دستورالعمل‌های مربوط به آن هستیم به این صورت که مسائل مختلف در قالب یک مسابقه علمی به هسته‌های پیشرفت واگذار می‌شود و این هسته‌ها بعد از اقدام به حل این مسائل، مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرند.

مدیر بسیج مهندسین صنعت نیروگاه اتمی بوشهر افزود: هسته‌های پیشرفت در انجام این فرآیند حل مسئله، از تجربیات بازنشستگان و بزرگان صنعت استفاده می‌کنند و به این ترتیب مسیر را پیدا کرده و به توانمندی زیادی دست پیدا می‌کنند.

زندگی دانشمندان ایرانی به‌عنوان الگویی برای تربیت و فرهنگ‌سازی مورد استفاده قرار گیرد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر نیز با تبریک روز مهندس گفت: مرحوم خواجه نصیرالدین طوسی فیلسوف و دانشمند بزرگ ایرانی است که زندگی وی می‌تواند به‌عنوان الگویی برای تربیت و فرهنگ‌سازی در جامعه به‌ویژه برای جوانان مورد استفاده قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حسین دشتی، تاریخ زندگی دانشمندان را در تربیت جامعه بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: اگر نسل جدید را در این زمینه رها کنیم الگوهای دیگری را در زندگی پیدا کرده و به مسیر دیگری می‌روند.

وی ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی، ابوریحان بیرونی، زکریا رازی و فارابی را الگوهای علمی ایرانی دانست و افزود: نام این دانشمندان امروز زینت بخش مجامع علمی مختلف بوده و افتخارات جامعه ایرانی و اسلامی و بلکه جهانی به حساب می‌آیند اما جوانان ما با آن‌ها به قدر کافی آشنا نیستند و آشنایی با جزئیات زندگی این دانشمندان می‌تواند کلاس درسی برای همگان باشد.

مدرس حوزه‌های علمیه استان بوشهر در بخش دوم سخنان خود به تشریح دیدگاه غرب درباره جدایی علم از حوزه دین اشاره کرد و گفت: خواجه نصیرالدین طوسی با وجود اینکه یک دانشمند در زمینه مسائل علمی بود اما خودش را در این عرصه محدود نکرده بود به طوریکه ,دارای آثار متعدد و اثرگذار در علوم حوزوی است و این نشان می‌دهد در زندگی بزرگان ما تفکیک علم و دین وجود نداشته است اما امروز غربی‌ها منادی این تفکیک هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز پرچم علم و دین را با هم به دست گرفته است و به جهانیان اعلام می‌کند همانطور که بر دین پافشاری می‌کنیم در عرصه‌های مختلف علمی نیز در حال تلاش بوده و پیشرفت هستیم.

راه‌اندازی 4 کارگروه تخصصی در سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان بوشهر

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: پنجم اسفند بزرگداشت فیلسوف و دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی است که به عنوان روز ملی مهندسی نام‌گذاری شده است.چرخ صنعت هسته‌ای توسط متخصصان داخلی می‌چرخد

محسن مشتاقی افزود: این روز بهانه‌ای برای تقدیر از کسانی است که اگر زحمات آن‌ها نباشد ما توسعه‌ای را در بعد زیرساخت و فنی در کشور شاهد نیستیم.

وی به اقدامات سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان بوشهر در سال جاری نیز اشاره و اظهار کرد: بسیج مهندسین صنعت و معدن استان بوشهر با راه‌اندازی 4 کارگروه حقوقى قوانین و مقررات، مالی و بانکی، بازار و تجارت و تحقیق و توسعه زیر قرارگاه صنعتی خاتم‌الانبیا (ص) اقدام به پایش، عارضه‌یابی، مشاوره و برنامه بهبود برای رفع موانع و پشتیبانی از واحدهای صنعتی و معدنی در استان بوشهر کرده است.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و تندیس از جمعی از بسیجیان و مهندسین نمونه صنعت و معدن استان بوشهر تقدیر شد.

کلیدواژه

وی ابن‌سینا،

چرخ صنعت هسته‌ای

مدیر کانون بسیج مهندسین

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی