سیاست / شناسه خبر: 86174 / تاریخ انتشار : 1401/1/22 09:55
|
در نود و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی دشتستان مطرح شد؛

تشکیل شورای فرهنگی در تمامی روستاها/تاکید بر تدوین سند راهبردی دشتستان/هدف گذاری در خصوص شعار سال

بوشهری ها /اسماء بوستانی: سرپرست فرمانداری دشتستان ۲۱ فروردین ماه در نود و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی دشتستان گفت: در جهت تحقق شعار سال و با توجه به سیاست دولت، کارگروهی در این خصوص در فرمانداری تشک

بوشهری ها /اسماء بوستانی: سرپرست فرمانداری دشتستان ۲۱ فروردین ماه در نود و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی دشتستان گفت: در جهت تحقق شعار سال و با توجه به سیاست دولت، کارگروهی در این خصوص در فرمانداری تشکیل خواهد شد.
صادق بوستانی هدف از تشکیل این کارگروه را بررسی، مطالعه و کارشناسی دقیق مسائل و مشکلات دشتستان اعلام و اظهار کرد: با توجه به اینکه دشتستان قطب خرمای استان و کشور است باید در حوزه کشاورزی و دانش بنیان شاهد تحول عظیمی در این خصوص باشیم.


وی با تاکید بر تغییر تولیدات کشاورزی از سنتی به روش های نوین عنوان کرد: اگر با آموزش و فرهنگ سازی این امر مهم محقق شود مشکل اشتغال تا حدودی رفع خواهد شد.

سرپرست فرمانداری دشتستان با توصیه به اجرای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین در مقابل تهاجم تحریف بیان کرد: تسلط رسانه ای که مخالفین انقلاب در منطقه داشته اند بسیاری از خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی طی ۴۳ سال گذشته را کمرنگ و به گونه ای دیگر و با تحریف در رسانه های خود مطرح کرده اند.

بوستانی افزود: یک نکته مهم در حوزه فرهنگ ابزاری به نام رسانه و فضای مجازی است که این ابزار مهم می تواند در حوزه حجاب، آسیب های اجتماعی و غیره بستر سازی کرده و مسائل را حل کند.

وی با تاکید بر استفاده صحیح از رسانه ادامه داد: مسئولین پرهیز از اختلافات و ایجاد همدلی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی بر تدوین سند راهبردی دشتستان تاکید کرد و افزود: این سند باید مبتنی بر مسائل جغرافیایی و فرهنگ بومی و محلی شهرستان باشد، مسائل خاصی در شهرستان وجود دارد که این سند باید با توجه به مسائل  مد نظر تدوین شود.

سرپرست فرمانداری دشتستان خطاب به بخشداران عنوان کرد: شورای فرهنگی در تمامی روستاها شکل گیرد زیرا این مهم می تواند به رشد و پیشرفت روستاییان کمک کند.

امام جمعه برازجان در این جلسه با بیان اینکه هر مسجد باید یک پایگاه قرآنی باشد عنوان کرد: در بخش آب پخش شورای قرآنی تشکیل شده، در بخش های دیگر نیز باید تشکیل شود تا هر مسجد یک پایگاه قرآن و هر روستا یک خانه قرآن باشد.

حجت الاسلام حسن مصلح با ابراز امیدواری از شکوفایی فعالیت های قرآنی جدید در سال جاری افزود: خانواده، عفاف و حجاب یکی از دغدغه های ما مسئولین است، زیرا آمار ازدواج پایین و آمار طلاق در جامعه افزایش یافته است.

مصلح فضای مجازی بدون هدایت را قتلگاهی برای جوانان دانست و ادامه داد: باید در خصوص شعار سال هدف گذاری های خوبی داشته باشیم.

وی افزود: برنامه هایی از جمله  احیای شب های قدر در تمام مساجد ، برگزاری باشکوه روز قدس در سراسر شهرستان، برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر در تمام روستاها و شهرها، ترویج سنت حسنه افطار، تکفل ایتام و بسته های معیشتی، ترویج و فرهنگ سازی شعار سال، تشکیل شورای فرهنگ روستاها، طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی در تمامی این شهرستان با همکاری دهیاران و بخشداران باید انجام شود.

مدیر کل ارشاد استان اظهار کرد: جایگاه فرهنگ یک جایگاه فوق برنامه نیست، آنچه که امروز در دنیا حاکمیت و جوامع را رقم می زند فرهنگ است.

عبدالرحیم افروز با اعلام اینکه در هر مکان به فرهنگ توجه کردیم شاهد پیشرفت بودیم افزود: در هر مکان نیز به فرهنگ بی اعتنایی شده شاهد آسیب های مختلف در همه  زمینه ها بوده ایم.

افروغ افزود: مشکلات اقتصادی که دو دهه بشدت  درگیر آن هستیم بخش عمده ای از آن ریشه فرهنگی دارد. اگر پیوست فرهنگی در این خصوص محقق نشود به هیچ عنوان موفق نخواهیم بود.

وی با تاکید بر تشکیل شورای فرهنگی در روستاها ادامه داد: اگر در جلسه شورای فرهنگ عمومی مصوبه ای اجرا شد، آن مصوبه بر روی کاغذ نماند و عملی شود.

 

 


 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

امام جمعه برازجان

صادق بوستانی

سرپرست فرمانداری دشتستان

شورای فرهنگ عمومی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی