سیاست / شناسه خبر: 86290 / تاریخ انتشار : 1401/1/28 10:19
|

حدود هزار میلیارد تومان برای اجرای شبکه های فرعی آبیاری زهکشی اختصاص یافت

بوشهری ها /

حدود هزار میلیارد تومان برای اجرای شبکه های فرعی آبیاری زهکشی اختصاص یافت

مدیر شبکه‌های فرعی آبیاری زهکشی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال در بودجه سالانه در حدود هزار میلیارد تومان برای اجرای شبکه های فرعی آبیاری زهکشی اختصاص یافته است که بخشی از ۷۶۰هزار هکتار شبکه باقی مانده با این مبلغ اجرا خواهد شد.

جلال ابوالحسنی شنبه در بوشهر افزود: براساس اعلام وزارت نیرو در حدود ۲میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری زهکشی در کشور وجود دارد که تاکنون برای یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار شبکه فرعی آبیاری از سوی وزارت جهاد کشاورزی اجرا شده است.

وی یادآورشد: با توجه به خشکسالی ها برای اجرا و تکمیل شبکه های فرعی آبیاری زهشکی وزارت جهاد کشاورزی برنامه های متعددی در دستور کار دارد که با تامین اعتبار در قالب یک برنامه ۱۰ ساله اجرا و تکمیل می‌شود تا کشاورزان  از این شبکه بتوانند بهره برداری بهینه داشته باشند.

مدیر شبکه‌های فرعی آبیاری زهکشی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور که در شرایط خشک و نیمه خشکی قرار دارد و استفاده بهینه از آب در پایاب شبکه ها و زمینهای آبی کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است تلاش می شود تا جایی که شرایط فنی، اجتماعی و اقتصادی جواب می دهد از سامانه های نوین آبیاری یا آبیاری تحت فشار استفاده شود.

وی در خصوص استان بوشهر گفت: طرح تحول نخلستان در این استان در سطح ۳۴ هزار هکتار در حال اجرا است که براساس برنامه در زمان حاضر پنج هزار هکتار شبکه فرعی آبیاری زهکشی در دستور کار است .

ابولحسنی اظهارداشت:  در صورت تکمیل خطوط لوله و ایستگاه پمپاژ تامین آب این شبکه ها از سوی شرکت آب منطقه ای، شبکه های فرعی حدود سه هزار هکتار از این اراضی برای کشت پاییزه قابل بهره برداری خواهد بود.

کلیدواژه

جلال ابوالحسنی

فرعی آبیاری زهکشی

مدیر شبکه‌های

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی