سیاست / شناسه خبر: 86292 / تاریخ انتشار : 1401/1/28 10:51
|

۲.۷ میلیارد قطعه بچه میگو در کارگاه‌های تکثیر آبزیان استان بوشهر تولید می‌شود

بوشهری ها /

 
2.7 میلیارد قطعه بچه میگو در کارگاه‌های تکثیر آبزیان استان بوشهر تولید می‌شود

 مدیرکل شیلات استان بوشهر از آغاز فعالیت پرورش میگو در استان خبر داد و گفت: ۲۱ کارگاه تکثیر آبزیان در استان بوشهر فعال است که برای عرصه پرورش میگو ۲.۷ میلیارد قطعه بچه میگو تولید می‌کنند.

پرورش آبزیان یکی از ظرفیت‌های استان‌های ساحلی است که در این راستا پرورش ماهی، میگو، جلبک و آرتیما مورد توجه فعالان پرورش میگو و شرکت‌های دانش‌بنیان است.استان ساحلی بوشهر در حاشیه خلیج‌ فارس دارای بیشترین مرز دریایی و ساحل است که این مهم فرصت‌های مهمی در عرصه‌های سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و فعالیت‌های تولیدی فراهم کرده است.

خلیج‌ فارس فرصت مهمی برای اجرا طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای است

‌امام جمعه بوشهر با اشاره به اینک خلیج‌ فارس فرصت مهمی برای اجرا طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای است اظهار داشت: موهبت الهی خلیج‌ فارس ظرفیت بالایی در عرصه اجرا طرح‌های تولیدی، اقتصادی و کرانه‌ای فراهم کرده است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با تأکید بر نقش استان بوشهر در تولید ناخالص ملی و اقتصاد تصریح کرد: استان بوشهر با این همه ظرفیت نباید جوان جویای اشتغال در آن وجود داشته باشد که در این راستا اجرا طرح‌های دانش‌بنیان در عرصه اقتصاد کرانه‌ای ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر سواحل استان را ظرفیت مهمی برای پرورش آبزیان و طرح‌های تولیدی بر اساس مزیت‌های مناطق دانست و بیان کرد: پرورش ماهی و میگو بر اساس طرح‌های دانش‌بنیان در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین ضروری است.

فعالیت کارگاه‌های تکثیر آبزیان برای تأمین بچه میگو آغاز شده است

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه فعالیت پرورش میگو از نیمه دوم فروردین آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: اکنون فعالیت کارگاه‌های تکثیر آبزیان برای تأمین بچه میگو پرورش‌دهنده این آبزی آغاز شده است.

علی بازدار از تولید 2.7 میلیارد قطعه بچه میگو در 21 کارگاه تکثیر آبزیان استان بوشهر برای پرورش‌دهنده میگو خبر داد و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال شش هزار و 500 هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به امر پرورش میگو اختصاص یافته که پس از تولید بچه میگو عملیات پرورش در استخر ساحلی آغاز می‌شود.

وی اراضی پرورش میگو در سال 1400 را شش هزار و 50 هکتار دانست و بیان کرد: امسال مساحت اراضی پرورش میگو 450 هکتار افزایش یافته است.مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: امسال برای تولید 35 هزار تن میگو پرورشی برنامه‌ریزی شده است.بازدار با بیان اینکه استان بوشهر دارای مرز طولانی با خلیج فارس است خاطر نشان کرد: این ظرفیت سبب شده که این استان توانمندی بالایی در اقتصاد دریا محور داشته باشد.

وی از مزارع جدید پرورش میگو در استان خبر داد و افزود: با پیگیری استاندار و با اقدامات صورت گرفته، اراضی پرورش میگو در گناوه و دیلم به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود و مزارع جدید پرورشی ایجاد می‌شود.

استان بوشهر بیش از 50 درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند

بازدار گفت: با واگذاری اراضی پرورش میگو بیش از 2 هزار و 500 شغل جدید در استان ایجاد می‌شود.تاکنون بیش از 10 هزار هکتار از اراضی ساحلی برای پرورش میگو در استان واگذار شده و در حال حاضر بیش از شش هزار هکتار از این اراضی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.استان بوشهر بیش از 50 درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند و اکنون نیز تمامی زنجیره‌های تولید این خوشه اقتصادی ایجاد شده است.

کلیدواژه

مدیرکل شیلات استان بوشهر

آبزیان استان بوشهر

خلیج‌ فارس فرصت مهمی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی