سیاست / شناسه خبر: 86655 / تاریخ انتشار : 1401/2/12 12:50
|

برنامه عملیاتی دستیابی به رشد اقتصادی ۱۰.۴ درصد استان بوشهر درحال تدوین است

بوشهریها| امعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: برنامه عملیاتی و کمی دستیابی به رشد اقتصادی ۱۰.۴ درصد برای نخستین بار در این استان درحال تدوین است.

بوشهری ها /

برنامه عملیاتی دستیابی به رشد اقتصادی ۱۰.۴ درصد استان بوشهر درحال تدوین است

علی باستین افزود: مراحل نهایی تدوین برنامه عملیاتی دستیابی به رشد اقتصادی ۱۰.۴ درصد در استان برگزار و تلاش می شود برنامه اقتصادی مدون و جامعی برای سال ۱۴۰۱ تدوین و در اختیار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرارداده شود.

وی اظهار کرد: نتیجه این اقدامات این خواهد بود که تعداد پروژه ها و میزان سرمایه گذاری در هر طرح، میزان تسهیلات مورد نیاز، تعداد اشتغال، میزان ارزش افزوده، پروژه‌های قابل کلنگ زنی و افتتاح، شمار واحدهای راکد، قابل احیا و تحت تملک بانکها مشخص می‌شود.

باستین اضافه کرد: با تدوین این برنامه عملیاتی افزون بر افزایش بهره وری، استفاده از روش‌های فناورانه و دانش بنیان به صورت کلی و برنامه اقتصاد دانش بنیان در حوزه اقتصادی استان مشخص می‌شود.

وی خارج شدن ۵۰ واحد تولیدی استان از رکود و کمک به توسعه آنها، آزاد شدن ۱۴ واحد اقتصادی از تملک بانک‌ها، پرداخت هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و اقتصادی در سال گذشته را از جمله اقدامات انجام شده در استان بوشهر عنوان کرد.

باستین ادامه داد: به منظور تحقق رشد اقتصادی سالجاری به دستور استاندار کمیته تخصصی در این زمینه تشکیل شده تا به این وسیله از همه ظرفیت بودجه ۱۴۰۱برای تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری زیرساختی اقتصادی و تامین منابع شهرداریها استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: همچنین براساس این برنامه تامین مالی از طریق فاینانس خارجی، داخلی و اوراق مشارکت اسلامی مشخص و زمینه استفاده هر چه بیشتر از تسهیلات بند الف ۱۸ و ۱۶ که تنها در این ۲  تبصره ظرفیت خوبی معادل هفت هزار میلیارد تومان برای سالجاری فراهم شده مشخص شده است.

باستین بیان کرد: همچنین در راستای بهبود فضای کسب و کار اطلس سرمایه گذاری برای تامین فرصت‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی، صدور مجوزهایی برای سرمایه گذاری در طرح‌ها و پروژه ها، برگزاری رویداد استانی و  همایش فرصت‌های سرمایه گذاری تعریف شده است.

وی با بیان اینکه تمام تعهد سال گذشته استان در حوزه اشتغال ایفا شده است گفت: در سالجاری هرچند وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و کشور تعهد ۲۱ هزار شغل را برای استان بوشهر در نظر گرفته اما به دستور استاندار در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری هدف گذاری که برای استان صورت گرفت ایجاد ۳۰ هزار شغل برنامه ریزی شده است و باید پیوست پروژه ای برای آن طراحی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تدوین زیست بوم اشتغال استان با عنوان تهیه اطلس اشتغال، تدوین برنامه جامع کسب و کارهای مناطق مرزی، برنامه ایجاد اشتغال فراگیر روستایی با الگوی برنامه ریزی از پائین به بالا و تشکیل کمیته های اشتغال در دل روستاهای استان را از دیگر برنامه های این معاونت عنوان کرد  و اظهار کرد: با اجرای این برنامه در پایان سال ضمن تحقق تعهدات اشتغال استان شاهد تعادل بخشی در بازار کار نیز خواهیم بود.

وی در خصوص تصویب آئین نامه ته لنجی گفت: بیش از ۹۰ درصد از پیشنهادات ارائه شده در این آئین نامه از سوی استان بوشهر ارائه شده و این آئین نامه  خیر و برکت خوبی برای استان در پی خواهد داشت.

باستین ادامه داد: در ماده ۱۹ این آیین‌نامه یک ‌کارگروه تعیین شده که نوع کالاها را مشخص می‌کند که از سوی ملوانان چهار استان جنوبی کالاها وارد و به‌ صورت قانونی ترخیص می‌شود و در این راستا مقرر شده که استاندار بوشهر به نمایندگی از این استانها در کارگروه شرکت کند.

وی گفت: فعال شدن دستگاه‌ها در صدور مجوزهای سرمایه گذاری از جمله دیگر برنامه های معاونت اقتصادی استانداری است که دستگاهها با حضور و فعالیت در پنجره واحد سرمایه گذاری باید سرعت پاسخ به استعلام‌ طرحها را افزایش دهند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه

علی باستین

معاون هماهنگی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی