سیاست / شناسه خبر: 86665 / تاریخ انتشار : 1401/2/15 09:28
|

تعطیلات عید فطر و انبوه مسافران در گناوه/ اقامت‌گاه‌ها تکمیل شد

بوشهریها| با آغاز تعطیلات عید فطر، گناوه شاهد حضور مسافران و گردشگران است و اماکن اقامتی در روزهای نخست این تعطیلات تکمیل شده است.

بوشهری ها /

تعطیلات عید فطر و انبوه مسافران در گناوه/ اقامت‌گاه‌ها تکمیل شد

عصمت اسماعیلی: با آغاز تعطیلات چند روزه به مناسبت عید سعید فطر، گناوه شاهد حضور مسافران و گردشگران است تا بار دیگر میزبان هموطنان در این ایام سال باشد.

بندر گناوه از مهمترین بنادر مقصد گردشگری در جنوب کشور محسوب می‌شود که با دارا بودن جاذبه‌های بی نظیر از جمله ساحل زیبا و ماسه‌ای و بازار تجاری در کنار جاذبه‌های دیگر مورد توجه مسافران از اقصی نقاط کشور قرار دارد.

مردم خونگرم و مهمان نواز این بندر زیبا همواره با روی گشاده و مهمان نوازی از مسافران و گردشگران استقبال کرده‌اند و این مزیت بی نظیر ساحل نشینان بر همه جاذبه‌های این بندر می‌افزاید.

در حالی که در طول بیش از دو سال شیوع کرونا به منظور حفظ سلامت هموطنان، سفرها به شهرستان گناوه و این بندر نیز تحت تأثیر شرایط کرونایی قرار داشت و حضور مسافران کاهش داشت و حتی در ایامی نیز ممنوع شد اما امسال با فروکش کردن شیوع این ویروس شاهد حضور چشمگیر و گسترده مسافران در ایام نوروز در این شهرستان بودیم.

در تعطیلات نوروز امسال گناوه با ورود جمعیتی بیش از پنج میلیون نفر مسافر، رتبه نخست در جذب مسافر و گردشگر در استان بوشهر را به خود اختصاص داد.

پس از پایان تعطیلات نوروزی و با توجه به پیش بینی‌های انجام شده برای حضور مسافران در ایام دیگر سال به ویژه تعطیلات عید فطر و تابستان امسال ستاد تسهیلات خدمات سفر شهرستان برنامه ریزی هایی در این زمینه داشته است تا خدمت رسانی به هموطنان تداوم یابد.

تعطیلات عید فطر و انبوه مسافران در گناوه/ اقامت‌گاه‌ها تکمیل شد

تشکیل ستاد خدمات سفر گناوه در تمام طول سال

فرماندار گناوه در نشست‌های مختلف در این زمینه آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف را از مهمترین موارد دانسته که باید مورد توجه قرار گیرد و با تشکیل کارگروه‌های کاربلد و کارآمد از اقشار مختلف، نظرات جمع آوری و ضعف‌ها برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

وی تاکید کرد: با توجه به گردشگر پذیر بودن شهرستان گناوه، برگزاری جلسات دائم ستاد اجرایی خدمات سفر در این شهرستان ضروری است و تشکیل این جلسات باید با برنامه ریزی و منظم در دستور کار قرار گیرد.

برنامه ریزی برای تعطیلات فطر و تابستان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناوه اظهار داشت: شهرستان گناوه با وجود جاذبه‌های بی نظیر گردشگری از مهمترین مقاصد سفر مسافران و هموطنان در تمام طول سال به خصوص ایام تعطیلات است.

حمزه بهاگیر افزود: در تعطیلات نوروز امسال پس از دو سال شیوع کرونا حضور مسافران و گردشگران در شهرستان گناوه بسیار گسترده بود و در حال حاضر نیز با توجه به تعطیلات عید فطر و آخر هفته حضور گردشگران در این شهرستان را شاهد هستیم.

وی گفت: با توجه به ورود و اقامت حجم بالای مسافر نوروزی و گردشگر پذیر بودن این بندر، استمرار فعالیت ستاد خدمات سفر و برنامه‌ریزی و پیش بینی لازم برای ارائه خدمات در تعطیلات عید فطر و تابستان به هموطنان و مسافران انجام شده بود.

تعطیلات عید فطر و انبوه مسافران در گناوه/ اقامت‌گاه‌ها تکمیل شد

تکمیل ظرفیت اماکن اقامتی در تعطیلات فطر

وی با اشاره به تکمیل اقامتگاه‌ها همزمان با تعطیلات عید فطر در شهرستان گناوه گفت: همزمان با آغاز تعطیلات عید سعید فطر و با حضور مسافران و گردشگران، ظرفیت اماکن اقامتی شامل هتل‌ها و مهمان پذیرهای این شهرستان تکمیل شده است و تعداد زیادی از مسافران نیز در خانه مسافرها اقامت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کمپ گردشگری اداره صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری گناوه نیز در طول چند روز اخیر فعال است افزود: این کمپ در حال حاضر فعال و در حال ارائه خدمات به هموطنان و مسافران است.

بها گیر گفت: در راستای خدمت رسانی مطلوب به هموطنان و مسافران با برنامه ریزی به عمل آمده توسط شهرداری گناوه سرویس‌های بهداشتی و بوستان‌های شهر هم فعال و در حال ارائه خدمات به مسافران است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناوه بیان کرد: بر اساس دستور فرماندار شهرستان گناوه و پیش بینی‌های به عمل آمده ستاد خدمات سفر شهرستان به طور دائم فعال شده است.

استقبال خوب مسافران در تعطیلات فطر

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر با اشاره به اینکه ظرفیت‌های اقامتی استان بوشهر با توجه به استقبال خوب گردشگران در تعطیلات عید فطر، به طور صد درصد تکمیل شد افزود: با توجه به افزایش ورودی استان و هم‌چنین ورود تورهای گردشگری، تمامی هتل‌ها، بوتیک هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، بوم‌گردی‌ها، و خانه‌های مبله دارای مجوز بوشهر به طور کامل در اختیار گردشگران قرار گرفته است.

وحید جمالی ادامه داد: در این روزها فضای گردشگری استان خوب است و ما به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران، با هماهنگی تیم‌های نظارتی در این معاونت، بازدیدهای میدانی از تأسیسات اقامتی را به طور مستمر در دستور کار داریم.

جمالی در پایان به تکمیل ظرفیت تأسیسات اقامتی در شهرستان گناوه اشاره کرد و گفت: بندر گناوه به دلیل قابلیت تجاری بالایی که دارد همیشه یکی از مقاصد گردشگری در کشور بوده و با توجه به استقبال خوب مسافران در تعطیلات عید فطر و پر شدن تخت‌های اقامتی در این بندر، مدارس نیز به ظرفیت‌های اقامتی این شهرستان اضافه شده است.

کلیدواژه

تعطیلات عید فطر

عید فطر و انبوه مسافران

عصمت اسماعیلی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی