سیاست / شناسه خبر: 86675 / تاریخ انتشار : 1401/2/15 11:00
|

بیش از ۷۰ درصد اعتبار پروژه‌ها و خدمات شهرداری‌های بوشهر از مالیات تامین می‌شود

بوشهریها| مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: درآمد ناشی از مالیات بر ارزش افزوده بیش از ۷۰ درصد اعتبار شهرداری‌ها و نزدیک به ۱۰۰ درصد اعتبار دهیاری‌های استان بوشهر را تامین می‌کند.

بوشهری ها / محمد جواد رستمی اعلام کرد: سال ۱۴۰۰ میزان یکهزار و ۹۲۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در استان بوشهر وصول شد که بخش شایان توجهی از بودجه طرح‌های عمرانی شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان را تامین کرد.

 وی افزود: میزان وصول این درآمد مالیاتی نسبت به سال پیش از آن در استان بوشهر ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است که از سهم مازاد درآمدهای استان و برای پیشرفت طرح‌های عمرانی، مبلمان شهری و دیگر پروژه‌های شهری و روستایی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیار اختصاص می‌یابد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر افزود: اعتباری که مرکز و در قالب سایر بودجه‎‌ها به شهرداری‌ها پرداخت می‌کند کمتر از ۳۰ درصد است و انقلابی که امسال در پیشرفت پروژه‌های شهری شاهد هستیم از محل اختصاص اعتبار مالیات بر ارزش افزوده به این پروژه‌ها است.

وی گفت: در زمان حاضر بیشتر مودیان مالیاتی استان بوشهر نمی‌دانند که بیشتر خدماتی که از شهرداری‌ها دریافت می‌کنند و پروژه‌های عمرانی و زیرساختی که اجرا می‌شود از همین محل است.

رستمی: امسال به منظور اطلاع‌رسانی به مردم و ایجاد رغبت در آنها برای تعهد به پرداخت مالیات باید پروژه‌هایی با نام اداره کل امور مالیاتی تعریف و اجرا شود تا مودیان به طور ملموس ثمره مالیات پرداختی خود را ببینند.

 مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر اضافه کرد: بر اساس قانون مصوب جدید از امسال یک درصد از درآمد وصولی مالیات بر ارزش افزوده نیز به بخش بهداشت و سلامت تعلق می‌گیرد، بنابراین مردم باید بدانند که بخشی از خدماتی که از مراکز درمانی دولتی دریافت می‌کنند نیز از محل مالیاتی است که پرداخت می‌کنند.

وی گفت: تاکنون منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مشمول قانون مالیات برارزش افزوده نبوده اند اما بر اساس قانون جدید بخشی از درآمدهای آنها مشمول پرداخت این قانون می‌شوند.

وی  یادآورشد: در زمان حاضر بالغ بر ۴ هزار شخصیت حقوقی فعال در استان بوشهر وجود دارد.

میزان دریافت مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد ارزش کالا یا خدمات ارائه شده است و از شخصیت‌های حقوقی شامل شرکت‌ها و مشاغل اخذ می‌شود.

حدود ۸ هزار میلیارد تومان مالیات در استان بوشهر وصول شد - ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه

مدیرکل امور مالیاتی

محمد جواد رستمی

شهرداری‌های بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی