سیاست / شناسه خبر: 86687 / تاریخ انتشار : 1401/2/17 08:33
|
خطیب جمعه بوشهر:

مسئولان برای پاسداری از جایگاه و مقام معلم در جامعه تلاش کنند

بوشهریها| امام جمعه موقت بوشهر گفت: برای تربیت مدیر تراز انقلاب اسلامی باید بر روی آموزش و پرورش و دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری کرد که مقدمه آن پاسداری از مقام معلم است و مسئولان باید در این زمینه تلاش کن

بوشهری ها /

خطیب جمعه بوشهر:مسئولان برای پاسداری از جایگاه و مقام معلم در جامعه تلاش کنند

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، ضمن گرامیداشت روز معلم اظهارداشت: معلم باید از دغدغه معیشت آزاد و خاطر جمع باشد تا بتواند نقش خود را در تربیت و پرورش فرزندان جامعه برای مدیران آینده تراز انقلاب به درستی ایفا کند.

وی آیت الله شهید مرتضی مطهری را روحانی متفکر، متناسب با زمان، مومن و با اخلاص خواند و  تاکید کرد: رفتار، کردار و حتی گفتار و پوشش دانش‌آموزان تجلی رفتار، کردار و اعتقادات معلمان است و فعالان عرصه فرهنگ و آموزش باید اهمیت نقش خود را در این جایگاه بدانند چرا که دانش آموز امانتی در دستان معلم است.

هاشمی ادامه داد: کارگران به عنوان طبقه‌ای زحمتکش نقشی اثرگذار در اقتصاد و تولید کشور دارند و مسئولان باید تمام همت خود را برای رفع دغدغه‌ها و گرفتاری‌های آنها به کار گیرند.

وی گفت: بوسه زدن پیامبر (ص) بر دستان کارگر نشان دهنده اهمیت تکریم شان این قشر جامعه است.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به هفدهم شهریور به عنوان روز جهانی هلال احمر اظهارکرد: این نیروی جهادی و فعال در سراسر تاریخ پس از انقلاب اسلامی داوطلبانه و عاشقانه در همه رخدادها و حوادث مانند سیل، زلزله و دیگر سانحه‌ها به مردم آسیب دیده خدمت‌رسانی کردند و شایسته تقدیر و تشکر هستند.

هاشمی ادامه داد: بیست اردیبهشت مصادف با سالروز تخریب قبرستان شریف نقیع به دست وهابیون در سال ۱۳۴۴ هجری قمری است که به عنوان روز مصیبت شناخته می‌شود و داغ این هتاکی کماکان بر دل مسلمانان به ویژه شیعیان سنگینی می‌کند.

وی گفت: این تعرض نشات گرفته از جمود فکری و کج فهمی وهابیت از دین مبین اسلام است که کماکان نیز اسلام را تهدید می‌کند و همچنان که صدر اسلام،  انجماد فکری و کج فهمی خوارج، زیدیه، رافضیه و برخی فرقه‌ها به دین ضربه زد امروز نیز اسلام داعشی، وهابیت، شیعه انگلیسی، اسلام رحمانی و فرقه‌های درویشی به دین ناب محمدی ضربه می‌زند.

امام جمعه موقت بوشهر افزود: در این میان آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز از این کج فهمی سو استفاده کرده و به وحدت و رحمانیت مسلمانان با یکدیگر صدمه زده‌اند.

هاشمی گفت: تمسک به اسلام ناب محمدی در برابر اسلام آمریکایی راهکار حل این مشکل است.

وی از حضور پرشور  بوشهریها در نماز وحدت آفرین عید سعید فطر نیز قدردانی کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه

مسئولان برای پاسداری

امام جمعه موقت بوشهر

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی