سیاست / شناسه خبر: 86691 / تاریخ انتشار : 1401/2/17 09:31
|

نوسازی ناوگان حمل و نقل آموزش و پرورش بوشهر

بوشهریها| مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از اجرای نهضت ایجاد فضاهای ورزشی خبر داد و گفت: ناوگان عمومی حمل و نقل آموزش و پرورش استان بوشهر ضعیف است.

بوشهری ها / علی موحدی شهرستان دیر با گرامیداشت هفته معلم، اظهار داشت: بزرگترین چالش آموزش و پرورش استان بوشهر در حال حاضر مشکلات مالی است که با طرح موضوع در نشست شورای آموزش و پرورش استان قرار شده کمیته ویژه ای برای حل این مسئله تشکیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در این کمیته بدنبال این هستیم از ظرفیت ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم استان برای تعمیرات و تجهیزات و ساخت مدارس و کانون‌های فرهنگی تربیتی استفاده کنیم.

وی گفت: در حال حاضر ۵ تا ۶ شهرستان ما فاقد اردوگاه دانش آموزی هستند که با دستور استاندار به مدیرکل منابع طبیعی استان زمین‌های مورد نیاز تأمین خواهد شد.

موحدی درباره دلیل اجرا نشدن اردوگاه دانش آموزی شهرستان دیر یادآور شد: مساحت اردوگاه دانش آموزی باید ۱۰ هکتار باشد در حالی که زمین اختصاص یافته در دیر دو هکتار است و نمی‌شود روی این متراژ ضعیف سرمایه گذاری کنیم، البته پیگیر حل این مشکل از محل منابع طبیعی هستیم.

وی با بیان اینکه ناوگان عمومی حمل و نقل آموزش و پرورش استان ضعیف است، گفت: برای حل این مشکل در قالب طرح شهید زالی ناوگان عمومی و سواری آموزش و پرورش استان را نوسازی می‌کنیم.

رتبه اول کشور در فعالیت‌های پرورشی هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر درباره جایگاه استان بوشهر در کشور، بیان کرد: در زمینه کنکور رتبه ۱۱ و فعالیت‌های پرورشی رتبه اول کشور هستیم و حدود هشت دبیرخانه ملی در حوزه پرورشی به بوشهر داده‌اند و جایگاه خوبی داریم منتها در برخی دروس مانند ریاضی در متوسطه اول نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

وی درباره لایحه رتبه بندی معلمان، تصریح کرد: این لایحه در دولت فعلی در مجلس بررسی و با هماهنگی مجلس و دولت و شورای نگهبان تصویب و به قانون تبدیل شده است.

موحدی با اشاره به تفاوت‌های لایحه رتبه بندی دولت قبل با قانون رتبه بندی این دولت، عنوان کرد: دولت قبل برای سه سال ۲۵ هزار میلیارد تومان و در این دولت برای یک و نیم سال ۳۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

نوسازی ناوگان حمل و نقل آموزش و پرورش بوشهر/ توسعه فضاهای ورزشی

وی اضافه کرد: قانون رتبه بندی مصوب شده این دولت شامل نومعلمان و کارکنان رسته شغلی آموزشی می‌شود اما در لایحه دولت قبل این گونه نبود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: هر قانونی نیازمند آئین نامه است و با توجه به اینکه آئین نامه اولیه قانون رتبه بندی نقدهایی از سراسر استان بوشهر بود که ویرایش و بررسی شد و دو سه روز قبل آخرین نظرات فرهنگیان استان به وزارتخانه منتقل کردیم که بعد از دریافت نظرات کلیه فرهنگیان کشور آئین نامه ویرایش نهایی می‌شود.

وی اظهار کرد: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش قرارگاه عدالت تربیتی برای ایجاد عدالت در توزیع امکانات، سرانه‌ها، تجهیزات و نسیب برابر آموزشی برای همه دانش آموزان در همه استان‌ها ایجاد می‌شود.

نهضت ایجاد فضاهای ورزشی

وی با اشاره به نهضت ایجاد فضاهای ورزشی، یادآور شد: با پیگیری‌های ما با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارتخانه در مرحله اول برای استان بوشهر ۳۶ زمین چمن مصنوعی دانش آموزی و هشت سالن سرپوشیده سقف بلند دانش آموزی مدارس دخترانه با اولویت مناطق محروم گرفته‌ایم.

موحدی یادآور شد: هفته قبل هم با رایزنی با یکی از نمایندگان شش سالن و هشت زمین چمن مصنوعی اضافه شد که امیدواریم با پیگیری سایر نمایندگان به ۵۰ زمین چمن مصنوعی و ۲۰ سالن گسترش دهیم که در طول تاریخ آموزش و پرورش بی سابقه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در نشست اخیر با بنیاد مستضعفان و تعامل صورت گرفته حدود ۷۰ هکتار از املاک به آموزش و پرورش منتقل شده است و اسناد آن در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه امسال یکی از سال‌های خوب به لحاظ نیروی انسانی خواهد بود، خاطرنشان کرد: امسال دو هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی کمبود داریم که ۶۵۰ فارغ التحصیل تربیت معلم، ۳۹۰ خرید خدمات آموزشی و حدود ۵۰۰ معلم از محل آزمون ماده ۲۸، سرباز معلم و طلبه معلم و مابقی از طریق اضافه تدریس به نیروهای شاغل و بازنشسته تأمین می‌شود.

استقبال از نقد اصحاب رسانه

موحدی بیان داشت: اگر رسانه نباشد هیچ فعالیتی از فعالیت‌های آموزش و پرورش به سمع و نظر مخاطبین و جامعه هدف نمی‌رسد.

موحدی افزود: از نقد اصحاب رسانه نه ناراحت می‌شویم نه باید ناراحت شویم چون رسانه مدعی العموم است و باید مطالبات مردم را منعکس کند البته خیلی جاها هم کمک حال مسئولین بوده‌اند.

موحدی با تاکید بر لزوم ارتباط رؤسای آموزش و پرورش با رسانه‌ها، ادامه داد: اگر یک مدیر نتواند از ظرفیت خبرنگاران و رسانه‌ها برای انعکاس فعالیت‌هایش استفاده کند، یک ضعف است.

منبع: مهر

کلیدواژه

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر

حمل و نقل

علی موحدی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی