سیاست / شناسه خبر: 86692 / تاریخ انتشار : 1401/2/17 09:42
|

تعظیم و تکریم مقام معلم باید در دستور کار مسئولان باشد

بوشهریها| امام جمعه عسلوه با اشاره به اینکه مقام معلم از برجسته‌ترین مقامات در دین اسلام است گفت:معلمان باید تعظیم و تکریم شوند.

بوشهری ها /

تعظیم و تکریم مقام معلم باید در دستور کار مسئولان باشد
حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز پس از توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در سخنانی ضمن تبریک عید سعید فطر به فرازی از بیانات رهبر انقلاب به مناسبت روز قدس اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند مردم با عظمت و انگیزه وارد میدان شدند این حرکت مردمی کاری بزرگ با عظمت بود چه در ایران اسلامی چه در کشورهای اسلامی و کشورهای غیر مسلمان این حرکت خودجوش مردمی برکت هایی داشت.

امام جمعه عسلویه افزود: دشمنان خوار و ذلیل شدند می‌بینیم که رؤسای جمهور آمریکا گرفتار شده‌اند یکی مریض است یکی تست روان شناسی می‌دهد دشمنان حاضر نبودند جمهوری اسلامی را تحمل کنند اصل نظام را نمی‌خواستند می‌خواستند نظام را براندازند این هدف اصلی شأن بود.

هاشمی نژاد یادآور شد: دشمنان با فلان شخص مخالف نیستند با نظام مخالفند اما مجبور هستند نظام را تحمل کنند چه بخواهند چه نخواهند جمهوری اسلامی در حیات خلوت آنها حضور دارد از جمهوری اسلامی ضربه خورده‌اند ساکت نمی‌نشینند درگیری با نظام سودی برایشان ندارد ولی نمی‌خواهند بفهمند این خصیصه‌های استکبار است سردار دل‌ها را به شهادت رساندند فکر کردند کار تمام است فکر غلطی کردند خون سردار دل‌ها بیشتر به مدد انقلاب و اسلام آمد.

امام جمعه عسلویه از حضور مردم در مراسم راهپیمایی روز قدس تقدیر و تجلیل کرد و افزود: مردم حضور بسیار خوبی در این راهپیمایی داشتند که از هرکس که به نوعی سهیم بوده است تشکر می‌کنم و با این حرکت عظیم مردمی شاهد پیروزی نهایی ملت فلسطین و سرنگونی رژیم غاصب صهیونیستی باشیم. از حضور باشکوه اقشار مردم، مسئولین و پرسنل شرکت‌ها در نماز عید فطر نیز قدردانی می‌کنم.

وی با تبریک هفته بزرگداشت معلم گفت: مقام معلم از برجسته‌ترین مقامات در دین اسلام است و خداوند اولین معلم بوده و پیامبران الهی و در رأس پیامبر اسلام معلم بوده‌اند، معلم جایگاه رفیعی دارد نمی‌توان به شایستگی از آنان تقدیر کرد.

وی گفت: معلمان باید تعظیم و تکریم شوند و خود معلمان هم احترام این جایگاه داشته باشند. این حرمت را حفظ کنند و اگر این جایگاه را درک کنند خیلی از مسائل حل می‌شود. اگر معلم به نحو شایسته تقدیر هم نشود از شأن و جایگاه او کم نمی‌شود ولی باید برای این جایگاه حرمت قائل بود.

هاشمی نژاد با اشاره کاهش آمار فوتی‌های کرونا گفت: باید از همه دست اندر کاران پزشکان و پرستاران وزارت بهداشت وزیر بهداشت رئیس جمهور عزیز باید تقدیر کرد. صمیمانه از همه عزیزان در عرصه جهاد سلامت تشکر می‌کنم از مردم هم که رعایت کردند تشکر می‌کنم، رعایت دستورالعمل‌ها هنوز هم الزامی است بی خیال نشویم تا این ویروس ریشه کن نشده باید مواظب باشیم رعایت کنیم تا این بیماری ریشه کن شود.

کلیدواژه

امام جمعه عسلوه

سید علی هاشمی نژاد د

نمازگزاران

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی