سیاست / شناسه خبر: 86696 / تاریخ انتشار : 1401/2/17 10:21
|

تند باد ۱۲۶ کیلومتری استان بوشهر را درنوردید

بوشهریها| تند باد با سرعت ۱۲۶ کیلومتر در ساعت استان بوشهر را درنوردید و ضمن شکستن شاخه‌های درختان و قطعی برق‌، موج دریا در سواحل استان را افزایش داد.

بوشهری ها /

تند باد 126 کیلومتری استان بوشهر را درنوردید/صدور هشدار دریایی سطح زرد

مدیرکل بحران استان بوشهر در بوشهربا اشاره به ثبت تند باد با سرعت 126 کیلومتر در ساعت اظهار داشت: این تند باد شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و بخش‌هایی از تنگستان با سرعت 126 کیلومتر در ساعت درنوردید و سبب بروز خساراتی به تأسیسات زیربنایی شد.

کوروش دهقان با اشاره به اینکه وزش شدید باد به شبکه برق خسارت وارد کرد افزود: وزش شدید باد با سرعت بیش از 120 کیلومتر در ساعت سبب سقوط 30 پایه برق و شکسته شدن شاخه‌های درختان در برخی نقاط شد.

وی از قطعی برق در برخی نقاط خبر داد و بیان کرد: وزش باد سبب آسیب شبکه برق و خاموشی در برخی نقاط شهرستان‌های بوشهر و دشتستان شد.

مدیرکل بحران استان بوشهر با بیان اینکه بخشی از خاموشی‌ها برطرف شد گفت: با تلاش‌های انجام شده خاموشی‌ها در نقاط مختلف تا یک ساعت دیگر برطرف می‌شود.

دهقان از ثبت نشدن مصدومیت در این حادثه خبر داد و عنوان کرد: وزش شدید باد در استان بوشهر مصدوم نداشته و تاکنون موردی از خسارت به خودروها نیز گزارش نشده ولی به صورت محدود شبکه مخابرات در برخی نقاط دچار مشکل کرد که در حال برطرف شدن است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر، میزان خسارت‌های تندباد در دست بررسی است.

صدور هشدار دریایی سطح زرد

در همین حال مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در استان خبر داد و اظهار داشت: بررسی نقشه هواشناسی نشان از افزایش وزش باد در سطح استان بوشهر دارد که در این راستا وزش باد نسبتاً شدید با مؤلفه شمالی با سرعت بیش از 120 کیلومتر در ساعت ثبت شد.

فرج‌الله شکوهی‌پور از افزایش ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس در سواحل استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: افزایش ارتفاع موج خلیج فارس تا 2 متر سبب اختلال در تردد و فعالیت دریایی به‌ویژه در فعالیت قایق‌های صیادی و تفریحی شده است.

وی در این وضعیت جوی خودداری از تردد دریایی در سواحل استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: خودداری از تردد دریایی به‌ویژه شناور سبک و نیمه سنگین از جمله قایق‌های صیادی و تفریحی یک ضرورت است و از شنا در سواحل استان پرهیز شود.

مدیرکل هواشناسی زمان پایان این وضعیت جوی را تا 21 اردیبهشت چهارشنبه هفته جاری دانست و گفت: در این مدت سواحل خلیج‌فارس متلاطم و مواج است.

وزش شدید باد سبب شکسته شدن شاخه‌های درختان

در همین حال وزش شدید باد سبب شکسته شدن شاخه‌های درختان در نقاط مختلف استان شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بوشهر از وقوع تند باد در ساعات اولیه صبح امروز خبر داد و بیان کرد: بر اثر باد شدید سقوط تعدادی از درختان در معابر شهری و خیابان‌های بوشهر سبب مسدود شدن معابر شد.

اسماعیل چهله‌زاده افزود: پس از این حادثه بلافاصله با هماهنگی شهرداری و دستور فرمانداری، تیم‌های امدادی اعزام و نسبت به بازگشایی و ارزیابی محیط اقدام شد.

گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندر بوشهر حاکی است باد شدید به برخی از تأسیسات شهر بوشهر خسارت زد.

براساس این گزارش روند بازسازی و بهسازی این تأسیسات از سوی شهرداری آغاز شده است.

منبع: تسنیم

کلیدواژه

تند باد

کیلومتری استان بوشهر

مدیرکل بحران استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی