سیاست / شناسه خبر: 86702 / تاریخ انتشار : 1401/2/17 11:42
|

آلودگی هوا در بوشهر ۲برابر استاندارد است

بوشهریها| علیرضا مصلحیان افزود: بر اساس داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان ریزگردها در بوشهر تا ساعت هشت صبح امروز ۳۸۲ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

بوشهری ها / کارشناس مسئول اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: شاخص استاندارد جهانی کیفیت هوا ۱۵۰میکروگرم بر مترمکعب است که تا ساعت هشت صبح امروز میزان گرد و غبار در شهر بوشهر بیش از ۲برابر این استاندارد گزارش شده است.

وی ادامه داد: براساس استانداردها با توجه به غلظت ریزگردها شرایط جوی در شهر بوشهر برای بسیار ناسالم گزارش شده است.

مصلحیان اضافه کرد: همچنین بر اساس داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان گرد و غبار تا ساعت هشت صبح امروز در برازجان ۱۴۴، دیلم ۱۹۸، گناوه ۲۴۹، عسلویه ۱۸۸ و کنگان ۸۲ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

مصلحیان اضافه کرد: بر اساس میزان غلظت ریزگردها شرایط جوی به غیر از کنگان که قابل قبول است در برازجان، دیلم، گناوه و عسلویه ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

وی گفت: کانون گرد و غبار فرامرزی و  از کشورهای عراق و عربستان و  در استان بوشهر از طرف استان خوزستان گزارش شده است.

پیش از این نیز اداره کل هواشناسی استان بوشهر نسبت به بروز ناپایدای جوی در این استان هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) داده بود که این ناپایداری به شکل نفوذ موج بارشی همراه با رگبار پراکنده باران، باد و گرد و خاک، احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای است.

کلیدواژه

علیرضا مصلحیان

آلودگی هوا در بوشهر

کارشناس مسئول اداره هواشناسی بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی