سیاست / شناسه خبر: 86717 / تاریخ انتشار : 1401/2/18 09:40
|

۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد

بوشهریها| مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با اشاره به کاهش میزان برداشت گندم در استان گفت: تاکنون ۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شده است.

بوشهری ها /

۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد

جمال زارعی اظهار داشت: کاهش میزان بارش‌ها و خشکسالی‌ها باعث تخریب بخش زیادی از مزارع گندم استان و کاهش میزان برداشت محصول شده است.

وی با پیش‌بینی برداشت حدود ۳۰ هزار تن گندم در استان بوشهر طی سال زراعی جاری خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۲ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت شده بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳ هزار و ۵۴ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است افزود: مطالبات کشاورزی بابت خرید گندم تضمینی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود

زارعی افزود: مراکز ۱۳ گانه خرید گندم تا پایان برداشت این محصول فعال است که پیش‌بینی می‌شود تا ۱۵ خرداد برداشت ادامه داشته باشد.

پرداخت ۶۵ میلیارد تومان به کشاورزان

وی بیان کرد: گندم برداشت شده در استان بوشهر شامل ۱۰ هزار و ۸۰۱ تن گندم معمولی، ۷۹۷ تن گندم بذری، یک هزار و ۴۰۶ تن قراردادی و ۵۰ تن گندم دوروم خریداری شده است.

زارعی از پرداخت ۶۵ میلیارد و ۲۶۱ میلیون تومان به کشاورزان استان بوشهر خبر داد و افزود: قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۰ هزار و ۵۰۰ و گندم دوروم ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر اضافه کرد: هزار تومان در قبال هر کیلوگرم جایزه تشویقی به کشاورزان برای تحویل گندم و ۴۰ تومان هم جایزه تشویقی برای هر کیلوگرم گندم قراردادی کشاورزان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بابت خرید تضمینی گندم از زارعان ۶۵ میلیارد و ۷۴۲ میلیون تومان دیگر در دست پرداخت است.

 

کلیدواژه

جمال زارعی

مدیرکل غله

خدمات بازرگانی استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی