سیاست / شناسه خبر: 86735 / تاریخ انتشار : 1401/2/18 12:51
|

اشتغال در زندان‌ها تقویت می‌شود

بوشهریها| معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌ها تقویت می‌شود.

بوشهری ها / محمود ضیائی‌فر در مراسم معارفه مدیرکل جدید زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: مردم خانواده خداوند محسوب می‌شوند و محبوب‌ترین شخص نزد خداوند، کسی است که به خانواده خدا (یعنی مردم) بیشترین سود را برساند و در دل‌های اهل بیت خداوند شادی و سرور بیافریند.

وی اضافه کرد: بر پایه این روایت رسول مکرم اسلام تاکید دارند که دو خصلت وجود دارد که برتر از آن دو را نمی‌توان یافت؛ ایمان به خداوند و سود رساندن به بندگان خدا و دو خصلت هم وجود دارد که بدتر از آن دو را نمی‌توان یافت؛ شرک به خداوند و زیان رساندن به مردم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور تاکید کرد: در این روایت، خدمت رسانی به مردم در کنار ایمان به خداوند، قرار گرفته است و در مقابل، زیان رساندن به مردم در عرض شرک به خداوند.

وی ادامه داد: نکته مهم‌تر اینکه در این روایات، سخن از خدمت رسانی به مردم است و نه خدمت رسانی به خصوص مسلمانان، چون تعبیر به خلق و ناس شده است و این دو واژه اختصاص به مسلمانان ندارد.

ضیایی تصریح کرد: از ویژگی‌های مسلمان واقعی آن است که حتی در راستای خدمت به غیر مسلمانان نیز تلاش کنند، چه رسد به اینکه شخصی در صدد خدمت به مؤمنین و مسلمانان باشد.

وی با اشاره به بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و نیز قدر شناسی مردم شریف ایران از خدمتگزاران خدوم خود گفت: بازگشت اعتماد به مردم و خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم مهمترین مؤلفه جلب سرمایه اجتماعی به نظام اسلامی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور افزود: اگر مسئولین و خدمتگزاران در انجام امورات ذاتی خود دقیق و سریع عمل کنند و مردم را در جریان امور قرار دهند به همان میزان در جلب رضایتمندی عمومی مردم موفق خواهند شد.

وی با اشاره به روی کار آمدن حضرت آیت‌الله اژه‌ای در رأس قوه قضائیه تصریح کرد: خوشبختانه شاهد تحولات عظیم در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های قضائی، اجتماعی و غیره در جامعه بوده و امیدواری مضاعفی در بین مردم ایجاد شده است.

ضیائی‌فر در ادامه با قدردانی از عملکرد اداره کل زندان‌های استان گفت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های فرهنگی، اشتغال، حرفه‌آموزی، اصلاح و بازپروری در زندان‌های استان بوشهر صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور با اشاره به کار خاص و طاقت‌فرسای زندانبانی افزود: مسلماً کار در این شرایط مستلزم داشتن عشق و علاقه است و در این صورت خواهد بود که امورات به صورت احسن و مطلوب پیش می‌رود.‌

وی یکی از مهمترین روش‌های اصلاح و بازپروری زندانیان را شخصیت بخشی به زندانیان عنوان کرد و افزود: دستگاه قضائی در کنار برخوردهای قاطع با مجرمان و متخلفین در حوزه جرایم خشن، مشروبات الکلی، مواد مخدر، اخلالگران نظم و امنیت و غیره در بحث محکومین جرایم خرد سعی می‌کند با ایجاد و راه اندازی کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی در بازگشت مددجویان به کانون گرم خانواده گام‌های مؤثری بردارد.

ضیائی‌فر ضمن تاکید بر لزوم اصل فردی بودن مجازات گفت: نباید مجازات افراد کمترین آسیب به خانواده‌های آنان وارد آورد و دستگاه قضائی به منظور حمایت از خانواده‌های زندانیان حمایت‌های قانونی خود را از نهادها و انجمن‌های حمایت از زندانیان به عمل می‌آورد تا درآمد ثابت و پایداری برای این نهادها به ویژه انجمن حمایت از زندانیان رقم بخورد.

در پایان مراسم از رضا مقبلی قرایی مدیر سابق زندان‌های استان بوشهر تقدیر و تجلیل به عمل آمد و سید محتشم حسینی به عنوان مدیرکل جدید زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر معرفی شد.

کلیدواژه

محمود ضیائی‌فر

معاون توسعه مدیریت

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی