سیاست / شناسه خبر: 86746 / تاریخ انتشار : 1401/2/19 10:20
|

۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به دامداران استان بوشهر پرداخت شد

بوشهریها| افشین قطبی روز دوشنبه افزود: سهم تسهیلات تخصیص یافته به استان بوشهر از محل دامدار کارت ۴۱ میلیارد تومان بود که به طور تقریبی ۸۰ درصد آن جذب شده است.

بوشهری ها /

۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به دامداران استان بوشهر پرداخت شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: به منظور کمک و تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز دامداران در راستای تامین نهاده‌های دامی ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات در قالب دامدار کارت به جامعه هدف در این استان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۸۰۰ بهره بردار زیر بخش دام موفق به گرفتن تسهیلات دامدار کارت در استان بوشهر شده اند.

قطبی اظهار کرد: دامداران متقاضی دامدار کارت می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های این استان و ثبت نام در سامانه "سیتا " برای بهره‌مندی از این تهسیلات اقدام کنند.

دامدارکارت با هدف کمک به تامین بخشی از نهاده های دامی دامداران با سود بانکی ۱۱ درصد به صورت یک ساله در اختیار آنان قرار می گیرد.

 دامداران می توانند با تهیه این کارت، برای هر راس دام سنگین ۷۰۰ هزار تومان و برای هر راس دام سبک ۳۰۰ هزار تومان تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

این کارت قابلیت نقد شدن ندارد و دامداران فقط می‌توانند از فروشگاه‌های مورد تائید وزارت جهاد کشاورزی نهاده‌های دامی خود را خریداری کنند.

دامدار کارت اواخر آذر ماه سال گذشته رونمایی شد که در مرحله نخست برای دامداران روستایی و عشایری (سنتی) تعریف شده و برای دامداران صنعتی نیست.

منبع: ایرنا

کلیدواژه

دامداران استان بوشهر

افشین قطبی

معاون بهبود تولیدات دامی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی