سیاست / شناسه خبر: 86747 / تاریخ انتشار : 1401/2/19 11:10
|

آبیاری زیرسطحی در دشتستان اجرا شود/ لزوم تغییر الگوی کشت

بوشهریها| استاندار بوشهر خواستار اجرای آبیاری زیرسطحی در شهرستان دشتستان شد و گفت: این شیوه آبیاری دارای مزایای فراوانی از جمله مصرف آب کمتر است.

بوشهری ها /

آبیاری زیرسطحی در دشتستان اجرا شود/ لزوم تغییر الگوی کشت
 احمد محمدی‌زاده در بازدید از اراضی کشاورزی شهرستان دشتستان اظهار داشت: این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی استان بوشهر محسوب می‌شود و کشاورزان فراوانی در دشتستان مشغول به کشاورزی هستند.

وی حمایت از کشاورزی و رفع مشکلات آنها در زمینه‌های مختلف را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از شیوه‌های نوین و دانش‌بنیان در عرصه کشاورزی باید حرکت شود.

استاندار بوشهر با اشاره به خشکسالی‌های پیاپی در استان بیان کرد: این خشکسالی‌ها باعث کمبود آب کشاورزی در استان بوشهر شده است که باید مطابق با این وضعیت برنامه‌های و کار کنیم.

وی اصلاح الگوی کشت را یک ضرورت دانست و ادامه داد: الگوی کشت باید متناسب با شرایط تغییر کند و به همین منظور اجرای طرح نوین آبیاری زیر سطحی در اراضی کشاورزی استان در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی‌زاده با اشاره به مصرف بالای آب و سودآوری پایین در کشت هندوانه و محصولات جالیزی اضافه کرد: باید نسبت به کشت یونجه و گندم اقدام شود که آب کمتری مصرف می‌شود و سودآوری بالاتری نیز دارد.

 

وی با بیان اینکه تولید یونجه از لحاظ ریالی به نفع کشاورزان است تصریح کرد: یونجه از نیازهای کشاورزان است و سالانه چندین برابر سودآوری عاید کشاورزان زحمتکش می‌شود.

استاندار بوشهر خواستار اجرای آبیاری زیرسطحی در شهرستان دشتستان شد و بیان کرد: در طرح آبیاری زیر سطحی حدود ۴۰ الی ۵۰ سانتیمتر زیر زمین لوله‌های آبیاری نصب می‌شود و آب مستقیم به ریشه گیاه می‌رسد.

وی به مزایای فراوان آبیاری زیرسطحی اشاره کرد و افزود: این طرح به صورت رایگان توسط جهاد کشاورزی در سطح پنج هکتار از اراضی شهرستان دشتستان اجرا شود تا کشاورزان با مزایای ارزشمند طرح آبیاری زیر سطحی آشنا شوند.

کلیدواژه

استاندار بوشهر

شهرستان دشتستان

احمد محمدی‌زاده

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی