سیاست / شناسه خبر: 86752 / تاریخ انتشار : 1401/2/19 12:01
|
معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

سازمان‌ها در استان بوشهر برای حمایت از فرزندآوری همکاری کنند

بوشهریها| سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول در استان بوشهر به دور از کار نمایشی و شعاری دست‌به‌دست هم دهند و برای افزایش جمعیت تلاش کنند.

بوشهری ها / قاسم برجوئی‌فرد در نشست با رئیس صداوسیمای استان بوشهر، مدیرکل سازمان ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی سپاه استان بوشهر و کارشناسان مرتبط اظها: داشت: در مقوله جمعیت، مشکلات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی مؤثر هستند.

برجوئی فرد با بیان اینکه سیاست‌های جمعیتی ما باید با دو هدف شکل بگیرد گفت: گروهی در کشور به دلیل مشکلات معیشتی، توان پایینی برای فرزند آوری دارند که سیاست‌گذار باید در اقدامات خود به طرز متفاوتی به این قشر توجه کند.

این مقام مسئول بهداشتی همچنین گفت: گروه دیگری از مردم هستند که توان اقتصادی بالایی دارند ولی به دلایل فرهنگی مایل به فرزند آوری نیستند، در مورد این گروه نیز لازم برای ترغیب فرزند آوری اقدامت فرهنگی و تبلیغی صورت بگیرد.

برجوئی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متأسفانه قوانینی که در حمایت از فرزند آوری نوشته می‌شود، بعضاً دچار نقایصی است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: با دقیق‌تر دیدن جامعه، باید سیاست‌های مفید، یکسان و به دور از اقدامات شعاری و نمایشی برای همه مردم اجرا شود.‌

جمعیت استان بوشهر کاهشی می‌شود

مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: میانگین تعداد فرزندانی که در استان بوشهر متولد می‌شوند، کمتر از افرادی است که فوت می‌کنند که با این وضعیت جمعیت استان بوشهر کاهش پیدا می‌کند.

آزیتا انارکی نیز در این نشست اظهار داشت: کاهش جمعیت در رونق اقتصادی آن منطقه بسیار تأثیر دارد.

این مسئول بهداشتی که در حضور مسئولین استانی، شاخص‌های جمعیتی استان بوشهر را تشریح می‌کرد گفت: برای اینکه جمعیت ثابت بماند هر زوج به‌طور متوسط ۲.۱ بچه باید به دنیا بیاورند که به آن نرخ جایگزینی جمعیت گفته می‌شود که متأسفانه این عدد در استان بوشهر ۱.۴ است

نصف زوج‌ها در بوشهر بعد از ۵ سال بچه‌دار می‌شوند

انارکی گفت: ۶۸ درصد بانوان در سال ۹۰ سه سال بعد از ازدواج اولین فرزند خود را به دنیا می‌آوردند که متأسفانه این آمار طی چند سال بعد بسیار تغییر کرده است.

وی افزود: طبق آمارها در حال حاضر ۵۷ درصد خانم‌ها اولین فرزند خود را ۵ سال بعد از ازدواج به دنیا می‌آورند.

این مسئول بهداشتی اظهار داشت: داشتن بیش از یک فرزند باعث می‌شود که کودک نبود والدین را باوجود خواهر و برادر تا حد زیادی جبران کند.

وی افزود: داشتن تک‌فرزند گاهی منجر به توقعات غیرمنطقیِ والدین از فرزند خود می‌شود زیرا که کل عشق و آرزو و امید والدین در وجود یک فرزند جمع می‌شود.

انارکی خاطرنشان کرد: بارداری دیرهنگام با توجه به شیوع ناباروری و بالا رفتن سن ازدواج امکان تولد فرزند دوم را بسیار کم می‌کند.

کلیدواژه

قاسم برجوئی‌فرد

سرپرست معاونت بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی