سیاست / شناسه خبر: 86758 / تاریخ انتشار : 1401/2/19 13:09
|

۸۷۰ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان می‌شوند

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: از جمعیت ۹۷۰ هزار نفری کارکنان آموزش و پرورش ۸۷۰ هزار نفر مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان می‌شوند.

بوشهری ها /

870 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان می‌شوند

عباس نجار ظهر امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان بوشهر با اشاره به اینکه قانون رتبه‌بندی معلمان به تصویب رسیده است اظهار داشت: قانون رتبه‌بندی معلمان در اسفند ماه به تصویب رسید و آیین‌نامه اجرایی آن در مجلس تنظیم و تقدیم دولت شده و به‌زودی با تصویب هیئت دولت عملیاتی می‌شود.

وی اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرا قانون رتبه‌بندی معلمان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اعتبار پیش‌بینی شده مجلس شورای اسلامی برای 1.5 سال قانون رتبه‌بندی از شهریور 1400 تا پایان سال 1401 بیش از 38 هزار میلیارد تومان است که با صدور احکام، مطالبات معلمان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از جمعیت 970 هزار نفری معلمان در کشور 870 هزار نفر مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شوند، خاطر نشان کرد از این جمعیت 806 هزار نفر کسانی هستند که تا اسفند حقوق دریافت کرده و به غیر از این جمعیت 61 هزار نفر نیروی بازنشسته در نیمه دوم سال گذشته هستند که این افراد نیز مشمول این قانون هستند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجرا قانون رتبه‌بندی معلمان برای کارکنان اداری اظهار کرد: تمام کارکنان اداری که از بخش آموزشی وارد بخش اداری شدند و به‌عنوان 230 معروف و مشمول بخشنامه 1358 هستند به این معنی که از به دلیل نبود نیرو از معلمان برای تصدی پست اداری استفاده شده مشمول این قانون می‌شوند.

نجار با بیان اینکه اکنون سه هزار و 400 پست اداری در آموزش و پرورش وجود دارد که مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان نمی‌شوند ادامه داد: امید می‌رود این مشمول از قانون رتبه‌بندی معلمان شامل سایر عوامل اداری این وزارتخانه نیز شود.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود با اجرا این قانون معلمان به جز آموزش دغدغه مالی نداشته باشند چرا که آموزش و پرورش متولی نظام تعلیم و تربیت است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی در 15 و 16 اردیبهشت امسال گفت: 500 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها برای جذب 34 هزار معلم در این آزمون شرکت کردند .

وی با بیان اینکه این وزارتخانه با 160 هزار کمبود نیرو آموزشی مواجه است گفت: این کمبودها از طریق نیروهای حق‌التدریس جبران می‌شود.

نجار اظهار داشت: استاندارد حضور دانش‌آموز در هر کلاس باید 20 نفر باشد درحالی که برخی کلاس‌ها تا 30 نفر و در شهرهای بزرگ و کلان شهرها به بیش از آن می‌رسد که به سبب کمبود نیرو است.

کلیدواژه

مدیر کل آموزش و پرورش استان

قانون رتبه‌بندی معلمان

برنامه‌ریزی منابع انسانی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی