سیاست / شناسه خبر: 86760 / تاریخ انتشار : 1401/2/19 13:17
|

۲۰۰۰ بیمار خاص در استان بوشهر وجود دارد

بوشهریها| سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیش از ۲۰۰۰ بیمار خاص در استان بوشهر وجود داشته و شاخص تخت برای بیماران دیالیزی در استان بالاتر از میانگین کشوری است.

بوشهری ها / احمد یزدان‌پناه در حاشیه بازدید از بخش‌های دیالیز و تالاسمی بیمارستان شهدای خلیج‌فارس و بخش دیالیز فاطمه الزهرا (س) بوشهر اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیز خونی و صفاقی جز بیماران خاص محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳۰ بیمار دیالیزی در استان بوشهر وجود دارد اظهار داشت: فشارخون، قند خون کنترل نشده، تروما، ناهنجاری‌های کلیوی و یا بیماری‌های عفونی درمان‌نشده سیستم ادراری در دوران کودکی از شایع‌ترین علت نارسایی کلیه منجر به دیالیز هستند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۵۵ تخت برای ارائه خدمات به بیماران دیالیزی در استان بوشهر وجود دارد تصریح کرد: در حال حاضر ۷۷۱ نفر بیمار ام اس، ۶۱۵ بیمار پیوندی و ۳۳۰ بیمار تالاسمی در استان بوشهر وجود دارد.

ماهانه ۶۶۰۰ دیالیز در استان انجام می‌شود

یزدان‌پناه از انجام ماهیانه بیش از ۶۶۰۰ مورد دیالیز در استان بوشهر خبر داد و افزود: ماهیانه بیش از ۶۶۰۰ دیالیز در استان بوشهر انجام می‌شود و هزینه هر دیالیز نیز حدود ۳ میلیون ریال است که انجام آن برای بیماران کاملاً رایگان است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اینکه افزایش تخت‌های دیالیز در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار دارد گفت: شاخص تخت برای بیماران دیالیزی در استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری در وضعیت مطلوب‌تری است.

منبع: مهر

کلیدواژه

سرپرست معاونت د

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی

احمد یزدان‌پناه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی