سیاست / شناسه خبر: 86762 / تاریخ انتشار : 1401/2/20 08:40
|

10 هزار دامداری سنتی در استان بوشهر فعالیت دارند

بوشهریها| معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۳۹۰ واحد دامداری صنعتی و ۱۰ هزار دامداری سنتی در استان بوشهر فعالیت دارند.

بوشهری ها /

 ۱۰ هزار دامداری سنتی در استان بوشهر فعالیت دارند

افشین قطبی با اشاره به فعالیت سه کشتارگاه فعال در استان، اظهار داشت: در استان بوشهر ۲۱۸ واحد مرغداری با ظرفیت هفت میلیون قطعه در هر دوره فعالیت دارند.

وی با اشاره به تأمین و توزیع ۱۰۰ هزار تن نهاده‌های طیور شامل ذرت و کنجاله سویا با قیمت مصوب در سال گذشته اضافه کرد: ۳۹۰ واحد دامداری صنعتی و ۱۰ هزار دامداری سنتی در استان بوشهر فعالیت دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به وجود ۹۶۰ هزار دام سبک شامل بز و گوسفند خاطرنشان کرد: ۴۳ هزار رأس دام سنگین شامل گاو و گوساله و چهار هزار و ۲۰۰ نفر شتر در استان وجود دارد.

وی با اشاره به امکان تولید هشت هزار تن گوشت قرمز در استان بوشهر تاکید کرد: واحدهای دامی استان امکان تولید ۴۰ هزار تن گوشت سفید و ۴۰ هزار تن شیر و یک هزار و ۵۰ تن عسل را دارد.

قطبی از افزایش هفت درصدی تولید مرغ در استان بوشهر طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: با انجام ۲۲ میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در سال گذشته، بیش از ۴۰ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در استان تولید شد.

 

کلیدواژه

معاون بهبود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر

افشین قطبی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی