سیاست / شناسه خبر: 86780 / تاریخ انتشار : 1401/2/21 09:02
|

۵۱ دستگاه خودرو آتش‌‎نشانی به ناوگان بنادر کشور افزوده می‏‌شود

بوشهریها| محمدرضا الهیار در بوشهر افزود: از این شمار ۳۰ دستگاه تا خردادماه تحویل سازمان بنادر و دریانوردی می‌شود و مابقی آنها نیز تا پایان شهریورماه تحویل خواهد شد.

بوشهری ها /

۵۱ دستگاه خودرو آتش‌‎نشانی به ناوگان بنادر کشور افزوده می‏‌شود

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: قرارداد تامین ۵۱ دستگاه خودرو آتش نشانی برای تجهیز ایمنی بنادر کشور در حوزه خشکی منعقده شده است و اکنون این خودرها در دست ساخت و تولید است.

وی بیان کرد: در حوزه دریایی نیز تهیه یک پکیج متشکل از تجهیزات مختلف و در قالب طرح تحول صنعت دریایی کشور وجود دارد که با تاکید بر استفاده از توان ساخت داخل طراحی شده است.

الهیار گفت: در این زمینه به کشتی‌های سازی مختلف کشور سفارش داده‌ایم و آنها متعهد شدند تا ۸۳ فروند شناور تحویل سازمان بنادر و دریانوردی دهند که اکنون کارساخت بیش از ۴۰ فروند آن با پیشرفت قابل قبولی در حال انجام است.

وی عنوان کرد: در این زمینه تلاش شده تا عمق ساخت داخل توسعه یابد و از مرکزهای دانش بنیان و تجارب و تخصص آنها بخوبی استفاده شود.

الهیار افزود: در حوزه الکترونیک و مخابرات و تجهیزاتی که در این زمینه برای اعمال حاکمیت دریایی و ایمنی دریانوردی در حال انجام است نیز پروژه " وی. تی. اس" ملی طی سه سال گذشته به صورت مبنایی آغاز شد که بخش هایی از آن به نتیجه رسیده است.

وی یادآور شد: گام نخست این پروژه در استان گیلان و بندر انزلی راه‎‌اندازی شده است و در مرحله‌های بعد استان های خوزستان و بوشهر نیز این پروژه را اجرایی می‎کنند و در بخش سخت افزاری نیز براساس نیاز در بنادر کل کشور انجام خواهد شد.

الهیار اضافه کرد: تلاش می شود با وجود منابع محدود پروژه هایی که نفع مردم در آن است با تمرکز به بنادر کوچک تحقق پیدا کند و به توسعه دریامحور بخوبی محقق شود.

وی اظهار کرد: همچنین پروژه‌های متعددی در استان‌های مختلف ساحلی در بخش زیرساخت‌ها و تجهیزات دریایی موردنیاز برای اعمال حاکمیت دریایی در دست اجرا است.

الهیار ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی اقدام گسترده‌ای در سال‌های گذشته برای استفاده از مجموعه‌های دانش بنیان و استفاده از توان تولید داخل بویژه در حوزه تجهیزاتی اجرایی کرده است که اکنون در حال شتاب بخشی به آن است.

وی افزود: اکنون نیز پروژه‌های مختلف سازمان بنادر و دریانوردی آماده افتتاح هستند که متناسب با مناسبت‌های مختلف به بهره‎برداری می‎رسند.

کلیدواژه

محمدرضا الهیار

ناوگان بنادر

خودرو آتش‌‎نشانی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی