سیاست / شناسه خبر: 86790 / تاریخ انتشار : 1401/2/22 09:58
|

تأمین قیر رایگان فرصت مناسبی برای عمران روستاهای استان بوشهر است

بوشهریها| مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت:تأمین اعتبار قیر رایگان فرصت بسیار مناسبی برای عمران و آبادانی روستاها فراهم کرده است.

بوشهری ها /

تأمین قیر رایگان فرصت مناسبی برای عمران روستاهای استان بوشهر است
علیرضا مقدم ظهر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس بنیاد مسکن شهرستان گناوه اظهار داشت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، در زمینه مسکن روستای برنامه ریزی صورت گرفته تا در همه روستاها افرادی که نیازمند طرح تولید مسکن هستند از این طرح بهره مند شوند و در این زمینه مشکلی برای پرداخت تسهیلات در روستاها نداریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات روستایی، کمکی نیز از سوی دولت برنامه ریزی و از محل حساب ۱۰۰ حضرت امام در حال پرداخت است و به ازای هر واحد برای احداث مسکن محرومان و افرادی که توان مالی کمتری دارند ۳۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود که از خیرات و برکات نظام اسلامی و حساب ۱۰۰ امام است.

وی ادامه داد: در شهر گناوه زمینی در محله نوروز آباد در نظر و در اختیار ما قرار گرفته و برنامه ریزی ۱۱۲ واحد در قالب طرح ملی مسکن طرحی شده است که در مرحله اخذ پروانه است و به سرعت کار شروع خواهد شد.

وی تصریح کرد: از مصوبات سفر رئیس جمهور ،۲ هزار و ۱۸۰ فقره سهمیه تسهیلات مسکن روستایی استان بوده است که این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده و متقاضیان در کل استان در حال استفاده هستند.

تأمین قیر رایگان فرصت مناسبی برای عمران روستاهای استان بوشهر است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: مبلغ این تسهیلات به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان بوده که همه روستاهای و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در حال پرداخت است.

وی با اشاره به موضوع قیر رایگان نیز گفت: تأمین اعتبار قیر رایگان فرصت بسیار مناسبی برای عمران و آبادانی روستاها فراهم کرده است که با عنایت دولت سیزدهم و کمک نمایندگان در مجلس شورای اسلامی این طرح در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجدد برای بنیاد مسکن در نظر گرفته شد و برای پرداخت این اعتبار بنیاد مسکن هیچ مشکلی ندارد.

وی گفت: در این مورد بنیاد مسکن مقدار قیر مصرفی را در همه شبکه معابری که توسط دهیاری‌ها مشارکت می‌شود آماده پرداخت است.

وی گفت: اعتبار قیر رایگان استان در سال ۹۹، ۲۸ میلیارد تومان بوده است ولی با پیگیری‌ها و مساعدت‌های دفتر مرکزی بنیاد مسکن و مجموعه استان بوشهر صورت گرفت در سال مالی ۱۴۰۰، اعتبار قیر استان به ۹۷ میلیارد افزایش یافته تا بتوانیم بیشترین خدمت را به روستاها داشته باشیم.

وی گفت: در تأمین اعتبار قیر رایگان در نظر داریم اجرای طرح هادی و شبکه معابر تبدیل به نهضت ملی آسفالت کنیم که با مشارکت دهیاری‌ها و پیگیری بخشداران در سطح استان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده میزان آسفالت از محل قیر رایگان، یک میلیون مترمربع در بیش از ۲۵۰ روستای این استان که با مشارکت دهیاری‌ها پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در سطح شهرستان گناوه نیز محدودیت در زمینه تأمین قیر رایگان نداریم و به هر میزان که دهیاری‌ها مشارکت کنند قیر رایگان را تأمین می‌کنیم تا روستاها از طرح قیر رایگان بهره مند شوند

در پایان این آئین از زحمات احسان علیپور رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناوه تقدیر و عبدالرسول محمدی به سمت رئیس جدید این اداره معارفه شد.

کلیدواژه

مدیرکل بنیاد مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

علیرضا مقدم

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی