سیاست / شناسه خبر: 86814 / تاریخ انتشار : 1401/2/25 11:34
|

کمبود روغن در بازار بوشهر برطرف شود

بوشهریها| روغن در بازار بوشهر با کمبود مواجه شده اما بقیه کالاهای اساسی تامین شده است و مردم در حال تهیه مایحتاج خود هستند.

بوشهری ها /

کمبود روغن در بازار بوشهر  برطرف شود/ لزوم برخورد با متخلفان
با اصلاح روند تخصیص یارانه به اقلام و کالاهای اساسی، میزان مراجعه برای تهیه کالاهای اساسی افزایش یافت. البته در استان بوشهر آرامش همیشگی در سطح بازار برقرار بود و مردم بافرهنگ این استان اسیر برخی تهییج‌ها نشدند.

افزایش قیمت کالاهای پرمصرف همچون روغن و مرغ و تخم‌مرغ اگرچه موجب نارضایتی برخی از مردم شده است ولی با تأمین نیازهای مردم، آرامش بیشتر و بهتری در بین مردم فراهم شده است.

در حال حاضر همه کالاهای مورد نیاز مردم در بازار و فروشگاه‌های بزرگ و کوچک موجود است و هرچند برخی اقلام به‌ویژه روغن با کمبودهایی روبرو بوده است ولی با تلاش مسئولان این نقیصه در حال رفع است.

اقلام موجود است

یکی از شهروندان بوشهری که برای خرید روانه خود به یکی از فروشگاه‌های شهر مراجعه کرده است گفت: خوشبختانه همه اقلام به غیر از روغن موجود است و کمبودی را شاهد نیستیم.

وی اضافه کرد: در صورتی که همین وضعیت ادامه داشته باشد و نظارت‌های مناسب از سوی مسئولان ذی ربط صورت گیرد، قطعاً آرامش بازار هم حفظ خواهد شد.

یکی دیگر از شهروندان گفت: در حالی که طی روزهای گذشته مراجعاتی برای خرید روغن داشتیم ولی برخی از فروشگاه‌ها از ارائه آن امتناع می‌کردند.

عادل پاکزاد بیان کرد: با آزادسازی و افزایش قیمت روغن، شاهد ارائه روغن در این فروشگاه‌ها با قیمت جدید هستیم که بیانگر نوعی احتکار در روزهای قبل بوده است.

بررسی خبرنگار مهر از فروشگاه‌های بزرگ و کوچک در شهرهای مختلف استان بوشهر بیانگر این است که اغلب کالاها به وفور وجود دارد و فقط در برخی از فروشگاه‌ها روغن موجود نیست.

سید حسن موسوی مدیر یکی از فروشگاه‌های بزرگ استان بوشهر به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه همه اقلام مورد نیاز مردم موجود است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روغن برای عرضه نداریم و طی روزهای اخیر نیز کمبود روغن وجود داشته است تصریح کرد: مردم با آرامش در حال تأمین نیازهای خود از سطح بازار هستند و امیدواریم روغن هم تأمین و در اختیار فروشگاه‌ها قرار گیرد.

 

یکی دیگر از فروشندگان مواد غذایی به خبرنگار مهر گفت: به غیر از روغن که گاهاً موجودی ما به اتمام می‌رسد، همه کالاها موجود است و کمبودی از این نظر نداریم.

محمودی با بیان اینکه کمبود تخم‌مرغ نداریم اضافه کرد: با وجود افزایش استقبال مردم برای خرید برخی از اقلام، کمبودی در این زمینه نداریم و صفی نیز وجود ندارد.

وی در مورد ارائه شکر نیز بیان کرد: فعلاً شکر را به صورت فله‌ای نداریم ولی شکر به صورت بسته‌بندی موجود و در حال توزیع است.

یکی از فروشندگان لبنیات نیز بیان کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه ارائه محصولات نداریم و لبنیات در انواع و اقسام و وزن‌ها و بسته‌های مختلف موجود است.

فروشگاه‌های مرغ فروشی در شهر بوشهر نیز مرغ را به اندازه کافی دارند و در حال فروش این محصول پرمصرف به مردم هستند و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

نظارت و بازرسی مستمر بر بازار

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور جلوگیری از تخلف در سطح بازار، نظارت و بازرسی مستمر انجام می‌شود و گشت‌های مختلف و متعددی در این زمینه داریم.

مهدی صفوی اضافه کرد: بازرسی و نظارت از نحوه عرضه کالا و خدمات با حضور کارشناسان و مدیران اداره صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های مرتبط به منظور کنترل چالش‌های بازار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تلاش ویژه برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و به منظور بررسی و احصاء چالش‌های نحوه عرضه کالا بیان کرد: گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت بر بازار استان بوشهر در حال انجام است.

برخورد با متخلفین

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۷۷۸ نفر بازرس در قالب ۲۵۷ تیم در استان بوشهر بیان کرد: طی یک هفته گذشته از سه هزار و ۴۷۵ واحد صنفی در سطح استان بوشهر بازدید شده است.

صفوی از تشکیل ۳۹۲ فقره پرونده تخلف اقتصادی در اجرای گشت‌های نظارت و بازرسی در سطح بازار استان بوشهر طی یک هفته گذشته خبر داد و گفت: این پرونده‌ها به منظور سیر مراحل قانونی و اجرای احکام قضائی به اداره کل تعزیرت حکومتی ارجاع شده است.

وی افزود: در این بازدیدها از شرکت‌های پخش، عمده فروشی‌ها، خرده فروشی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای از نحوه عرضه کالا شامل بررسی توزیع کالا از طریق شبکه رسمی سامانه جامع انبارها، رعایت درصد سود قانونی قیمت مصرف کننده، احتکار، کم فروشی، تقلب و غیره مورد بررسی دقیق از طریق کارشناسان صمت ارزیابی شد.

کمبود روغن در بازار بوشهر  برطرف شود/ لزوم برخورد با متخلفان

افزایش ورود مواد غذایی مورد نیاز مردم

استاندار بوشهر نیز در نشست با فعالان اقتصادی با اشاره به حذف ارز ترجیحی و اجرا طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی دولت مردمی و انقلابی خاطر نشان کرد: در این زمینه برای کمک به اجرا این طرح و اقتصاد جامعه باید زمینه افزایش ورود مواد غذایی مورد نیاز مردم فراهم شود چراکه وجود ۲ هزار شناور لنج تجاری در استان بوشهر ظرفیت مهمی محسوب می‌شود.

احمد محمدی‌زاده با تأکید بر حمایت و فراهم شدن تسهیلات لازم برای واردات مواد غذایی از طریق شناورها گفت: باید وفور کالا در استان بوشهر و حتی کشور فراهم شود و این استان قادر است مواد غذایی چهار میلیون نفر در کشور از طریق لنج‌ها را تأمین کند.

محمدی‌زاده با اشاره به صدور مجوز سفر ۹۰۰ لنج برای سفر تجاری خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده نیمی از کالاهای این لنج‌ها باید تجاری و ۵۰ درصد دیگر مواد غذایی باشد.

وی توجه به تقویت وضعیت اقتصادی مردم ساحل‌نشین استان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تمام این برنامه‌ها برای تقویت وضعیت معیشت و بهبود زندگی اقتصادی مردم است و در این راستا امسال تحول مهمی در حوزه اقتصاد استان ایجاد می‌شود.

کلیدواژه

استانداری بوشهر

کمبود روغن

روغن در بازار بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی