سیاست / شناسه خبر: 86829 / تاریخ انتشار : 1401/2/27 09:35
|

امام جمعه بوشهر: زدودن آلاینده‌ها از جغرافیای استان در اولویت برنامه‌های وزارت نفت باشد

بوشهریها| پیوست‌های اجتماعی، ورزشی و عمرانی را یکی دیگر از موارد مهم دانست و گفت: مدیریت محیط زیست و زدودن آلاینده‌ها از جغرافیای استان بوشهر در اولویت برنامه‌های وزارت نفت قرار بگیرد.

بوشهری ها /

امام جمعه بوشهر: زدودن آلاینده‌ها از جغرافیای استان در اولویت برنامه‌های وزارت نفت باشد

 آیت‌الله صفایی بوشهری در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی در دیدار با وزیر نفت با بیان اینکه استقرار صنایع نفت در استان بوشهر اظهار داشت: بهره‌مندی مردم استان از این قابلیت‌های امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اشتغال نیروهای بومی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را یکی از  مطالبات مهم مردم استان دانست و بیان کرد: در این راستا اجرایی شدن مصوبات هیئت دولت مبنی بر  اشتغال 50 درصد نیروهای بومی در این صنایع یکی از ضروریات است.

امام جمعه بوشهر تولید دانش و مهارت برای جوانان استان بوشهر با تعهدات وزارت نفت با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و مراکز آموزش عالی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بکارگیری و انتصاب مدیران بومی انقلابی در مناصب مدیریتی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مورد توجه قرار بگیرد.

وی باتأکید بر توجه به پیوست‌های صنایع در بخش‌های مختلف افزود: اجرا پیوست‌های گسترده فرهنگی در داخل و محیط پیرامونی مراکز نفتی در اولویت قرار بگیرد.

صفایی بوشهری اجرا پیوست‌های اجتماعی، ورزشی و عمرانی را یکی دیگر از موارد مهم دانست و تأکید کرد: مدیریت محیط زیست و زدودن آلاینده‌ها از جغرافیای استان بوشهر در اولویت برنامه‌های وزارت نفت قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر باتأکید بر توسعه فناوری‌های نفت و خودکفایی این حوزه، تصریح کرد: لازم است در زمینه تولید سخت افزاری و نرم افزاری حوزه نفت به خودکفایی برسیم.

امام جمعه بوشهر در ادامه با تأکید بر همکاری‌های وزارت نفت با استان بوشهر و تعامل گسترده و موثر این وزارتخانه با استان گفت: ظرفیت‌های مهمی در ابعاد نیروی انسانی متخصص در استان بوشهر وجود دارد که بهره‌مند شدن از این توانمندی‌ها در اولویت برنامه وزارت نفت قرار بگیرد.

وی دیپلماسی اقتصادی حوزه انرژی به ویژه نفت، گاز و پتروشیمی و مراکز بازرگانی و معاملات نفت را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: آمریکای لاتین جغرافیای مناسب برای مبادلات، فروش و بازرگانی نفت و همچنین توسعه خدمات فنی، مهندسی و علمی است و باید از این ظرفیت در این منطقه استفاده شود.

 صفایی بوشهری ادامه داد: در آمریکای لاتین می‌توان با تأسیس پالایشگاه و بانک مشترک و ارائه خدمات فنی و مهندسی، مرجعیت وزارت نفت ایران در این مناطق را به اثبات رساند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اهمیت حضور وزارت نفت در کشورهای آفریقایی و گسترش همکاری با کشورهای همراه ایران، افزود: ضروری است بانک مشترک کشورهای همراه ایران برای صیانت مبادلات بانکی و عدم تأثیر تحریم تأسیس شود.

کلیدواژه

امام جمعه بوشهر:

جغرافیای استان در اولویت

آیت‌الله صفایی بوشهری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی