سیاست / شناسه خبر: 96822 / تاریخ انتشار : 1401/2/27 22:24
|
شهردار برازجان در نشست با اصحاب رسانه؛

با هیچ تهدید و تخریبی میدان مبارزه با فساد را خالی نمی کنم/ در دفاع از حقوق مردم و بیت المال کوتاه نخواهم آمد+جزییات خبر

شهردار برازجان ۲۶ اردیبهشت ماه در نشست با اصحاب رسانه گفت: تمامی اقدامات و فعالیت هایم در خصوص مبارزه با فساد بوده و با هیچ تهدید و تخریبی میدان مبارزه با فساد را خالی نخواهم کرد‌‌.

بوشهری ها /اسماء بوستانی: شهردار برازجان ۲۶ اردیبهشت ماه در نشست با اصحاب رسانه گفت: تمامی اقدامات و فعالیت هایم در خصوص مبارزه با فساد بوده و با هیچ تهدید و تخریبی میدان مبارزه با فساد را خالی نخواهم کرد‌‌.

 
مرتضی قدوسی فرد در خصوص هجمه های اخیر وارد شده بر مجموعه شهرداری در فضای مجازی عنوان کرد: قطعا با روندی که در خصوص مبارزه با فساد در پیش گرفته ام دست منفعت برخی ها کوتاه خواهد شد، اما به هیچ عنوان در دفاع از حقوق مردم و بیت المال میدان مبارزه با فساد را خالی نمی کنم.
 
 
قدوسی در خصوص بیلبوردهای تصاویر شهدا عنوان کرد: طبق قراردادی که با شرکتی در اصفهان بسته بودیم تابلوهای شهدا در ورودی شهر از سمت شیراز نصب شد، با وزش باد شدید شاهد خسارات زیادی در سراسر استان بودیم، این طوفان باعث افتادن دو تابلوی بیلبوردی تصاویر شهدا شد.
 
وی در این خصوص ادامه داد: طبق قرارداد با این شرکت تابلوهای نصب شده دارای ۱۰ سال ضمانت هستند که بلافاصله بعد از ورزش باد و افتادن دو تابلو، شرکت مربوطه با تمامی امکانات جهت نصب مجدد تابلوها در برازجان مستقر شدند و تابلوها را نصب کردند. 
 
شهردار برازجان در خصوص اعتبار این تابلو ها اظهار کرد: اعتبار پیش بینی شده برای این تابلوها در سال ۱۴۰۰ حدود  ۱ میلیارد و نیم برآورد شده بود، اما طی فهرست نهایی که در سال ۱۴۰۱ به شهرداری اعلام شد اعتبار این پروژه به ۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
 
وی با اعلام اینکه بخشی از مطالبات پیمانکار سالن همایشات شهید سلیمانی با همکاری اعضای شورا پرداخت شد، بیان کرد: این پروژه از اواخر سال ۱۴۰۰ فعال شد و امید است چند ماه آینده این پروژه تکمیل شود.
 
قدوسی در خصوص مالکیت این سالن بزرگ عنوان کرد: یکی از معایب بزرگ این سالن عدم مالکیت زمین آن به شهرداری است که این امر مهم را با استاندار درمیان گذاشتم که استاندار در خصوص واگذاری زمین این سالن به شهرداری دستورات لازم را به مدیر کل راه و شهرسازی و معاون خود داد.
 
 
 
مرتضی قدوسی در خصوص کاشت گونه درختی انجیر در بلوار شهید مزارعی نیز بیان کرد: برای تصمیم گیری جهت کاشت گونه درختی در این بلوار چندین انجمن محیط زیستی را دعوت کرده و طی جلسه ای که در شهرداری برگزار شد از این بزرگواران درخواست همکاری و مشورت در خصوص کاشت نوع گونه درختی را داشتیم.
 
وی با بیان اینکه بعد از جلسه تصمیم بر این شد که انجمن های محیط زیستی طی مشورت و تحقیق گونه درختی مورد نظر خود را به شهرداری اعلام کنند ادامه داد: پس از گذشت چندین ماه هیچ خبری از انجمن های محیط زیستی نشد و ما با مشاوره با کارشناسان محیط زیست تصمیم بر کاشت درخت انجیر با توجه به شرایط آب و هوایی و نیاز اندک این درخت به آب در بلوار شهید مزارعی گرفتیم.
 
 
شهردار برازجان با اشاره به ساماندهی فضای سبز در چند ماه اخیر عنوان کرد: بعد از مرحوم مهندس علی پورجم سازمان فضای سبز بدون مدیریت بود، فضاهای سبز تقریبا خشک شده بود، به محض ورودم به عنوان شهردار مدیر عاملی برای این سازمان انتخاب کردم.
 
قدوسی ادامه داد: این مدیر عامل در میدان بودن را به پشت میز نشستن ترجیح داد و با تلاش شبانه روزی خود تمام فعالیت های عقب مانده یکسال گذشته را جبران کرد.
 
 وی از گرفتن مجوز لایروبی ۱۰ حلقه چاه برای تامین آب فضای سبز خبر داد و در این خصوص اظهار کرد: با تعاملی که با امور آب برقرار کردیم موفق به گرفتن مجوز لایروبی ده حلقه چاه و تامین آب فضای سبز تا ده سال آینده شدیم.
 
شهردار برازجان در پاسخ به سوال یکی از فعالین اجتماعی در خصوص برگزاری نشست های خبری عنوان کرد: اکنون حدود ۵ ماه است که به عنوان شهردار برازجان انتخاب شدم، یکماه تعطیلات نوروزی بود، در ۴ ماه دو نشست خبری برگزار کردم و فکر نمیکنم در هیچ کجای استان یک شهردار یا مدیر هر دو ماه یکبار نشست با رسانه ها را برگزار کند.
 
قدوسی از اضافه شدن ۳ دستگاه خودرو به ناوگان خودرویی  خبر  داد و افزود: خدمات شهر و سازمان پسماند با دو مدیریت متفاوت یک فعالیت را انجام می دهند، با ابتکار این دو مورد را در ذیل سازمان پسماند ادغام کردیم تا شاهد وضعیت بهتری در این دو حوزه باشیم. در حال حاضر ۲۴ ساعت شبانه روز لودر در حال دفن زباله است، در هر حوزه کاستی هایی وجود دارد اما دغدغه کمتری در این حوزه داریم.
 
وی با اعلام اینکه اقدامات زیبا سازی شهرمان را از شهرهای بزرگ مانند اصفهان، تهران و شیراز الگو برداری می کنیم، ادامه داد: در حال حاضر نیز با استفاده از چسب محافظ تنه درخت از پوسیدگی، آفات و گرما و سرما به تنه درخت جلوگیری می کنیم.
 
شهردار برازجان با بیان اینکه اگر حجم آسفالت شهر ما از شهرهای دیگر بالاتر نباشد، کمتر هم نیست افزود: چندین اکیپ فعال آسفالت در نقاط مختلف شهر مشغول به آسفالت کردن کوچه ها و معابر هستند تا بتوانیم مطالبات مردم را در کوتاهترین زمان 
پاسخ دهیم.
 
قدوسی از خرید ماهیانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی قطعات خبر داد و در این رابطه عنوان کرد: در واحدهای پر هزینه مانند واحدهای موتوری تمرکز کردیم، به صورتی که در ماه گذشته ۷۰ میلیون تومان جهت خرید قطعات خودرو هزینه شده است که این فعالیت های ارزشمند مخالفت هایی را در پی خواهد داشت اما با بی اعتنایی به مخالفت ها همچنان پرقدرت در جهت ساماندهی شهرمان پیش خواهیم رفت.
 
مرتضی قدوسی با اشاره به تکمیل ۷۰ تا ۸۰ پرونده ارتقاء شغلی افزود: این فعالیت باید سال های گذشته انجام می شد، اما بنده این پرونده ها را تکمیل کردم تا پرسنل با انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

مرتضی قدوسی

شهردار برازجان

نشست خبری

شهرداری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی