سیاست / شناسه خبر: 96836 / تاریخ انتشار : 1401/2/28 13:18
|

هدف دولت محرومیت زدایی و حل مشکلات اقتصادی کشور است

بوشهری ها /

هدف دولت محرومیت زدایی و حل مشکلات اقتصادی کشور است

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت سیزدهم منافع دراز مدت ملت ایران را بر سود کوتاه مدت‌ ترجیح داد تا هم نظام اسلامی را به آرمان عدالت‌خواهی و محرومیت‌زدایی نزدیک و هم بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را درمان کند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، درباره اصلاح سیاست های ارزی و مردمی سازی یارانه‌ها آورده است: بدون تردید ویژگی‌های انحصاری دولت سیزدهم از جمله هویت مردمی، روحیه انقلابی و رویکرد مقاومتی، تأثیر بسزایی در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها دارد زیرا می‌توانست مانند برخی دولت‌های پیشین با عوام‌فریبی راه غلط گذشته را طی کند و همچنان به جای اصلاحات بنیادین و ریشه‌ای، با تزریق نقدینگی و افزایش تقاضا هم مشقات این کار بزرگ را به جان نخرد و هم مردم را از خود راضی نگه دارد.

این بیانیه با اشاره به تلاش دشمنان برای نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران می افزاید: مزه شیرین رانت و تکاثر و ثروت اندوزی آنچنان به مذاق برخی خوش آمده که به هیچ وجه حاضر نیستند ذره ای موفقیت‌های این دولت مردمی و انقلابی را برتابند نه تنها موفقیت‌ها را نمی بینند بلکه با سیاه نمایی مضاعف می کوشند دولت را ضعیف، ناکارآمد و ناتوان جلوه دهند تا به خیال خام خود زمینه برای برگشت مجدد آنها به قدرت فراهم شود.

نویسندگان این بیانیه با تاکید بر اینکه بحث اصلاح ارز ترجیحی فرصت خوبی را برای آنها فراهم کرد تا با همسویی و همراهی با بیگانگان در خارج از کشور تمام حقد و کینه خود را بر سر نظام و انقلاب خالی کنند، تاکید کردند: ماجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی که نشان دهنده بی تدبیری دولت قبل در مدیریت معیشت عمومی مردم بود و زمینه ساز رانت، قاچاق و سوء استفاده فراوان شد یکی از بزرگ ترین معضل دولت دکتر رئیسی در جراحی اقتصادی کشور به شمار می‌رود. 

در این بیانیه آمده است: این جراحی بزرگ اقتصادی که از الزامات اصلی نجات اقتصاد ایران به شمار می‌رود نیازمند تدبیر، برنامه ریزی و اقناع افکار عمومی است. ضمن اینکه باز هم باید موضوع به گونه ای مدیریت شود که مردم در زمان این جراحی حداقل آسیب را ببینند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر با تاکید بر اینکه هیچ چیز به اندازه اقناع افکار عمومی دارای اهمیت نیست، یادآور شد: اگر حاشیه ها و عوارض این خدمات که گاه الزام ناپذیر است همراه با توجیه افکار عمومی نباشد چه بسا موجب عوارضی شود که همه خدمات صادقانه دولت نه تنها نادیده گرفته شود بلکه اثر معکوس نیز پیدا کند.

در این بیانیه با تاکید براینکه دولت و ملت دو بخش جدایی ناپذیر از یکدیگر هستند تصریح شده است: همراهی مردم با سیاست های دولت، بزرگ ترین پشتیبان آن در ارائه خدمات است؛ ابتدا باید مردم توجیه شوند اداره کشور با پرداخت یارانه‌های کلان که به طور معمول زمینه ساز رانت‌ها و سوء استفاده‌های فراوان و هدر رفت سرمایه عمومی می شود امری خسارت زا و به هدررفت میلیاردها تومان سرمایه ملی منجر می شود و مردم توجیه شوند که این جراحی از الزامات نجات اقتصاد کشور است.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کرد: مردم باید به خوبی توجیه شوند که بازخورد این جراحی اقتصادی در نهایت حرکت به سوی ثبات اقتصادی و جلوگیری از رشد فزاینده قیمت کالاها خواهد بود.

این تشکل سیاسی خواستار اقناع افکار عمومی در روند اجرای طرح های اقتصادی دولت شد و نوشت: حال که دولت عزم خود را جزم کرده که همه مشکلات را به جان بخرد و با قدم‌های بزرگ قصد آن دارد تا اقتصاد کشور را در این اوضاع آشفته جهان به سرانجام برساند، نیازمند همکاری، همراهی مردم، رسانه‌ها و همه دلسوزان است و نباید اجازه داد دشمنان کینه توز ملت ایران از فضای ایجاد شده در تحریک مردم برای آسیب به امنیت ملی سوء استفاده کنند.

در این بیانیه تاکید شده است: این مسیر سختی است که نیازمند اراده ای قوی و تدبیر لازم و توجه به واقعیت ها است.

کلیدواژه

اقتصادی کشور

حرومیت زدایی

نویسندگان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی