سیاست / شناسه خبر: 96840 / تاریخ انتشار : 1401/2/29 09:47
|

بیماریابی و مراقبت از ۴٠٠٠ بیمار فشار خون بالا در شهرستان دیر

بوشهریها| سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۴ هزار و ۱۳۸ بیمار فشار خون بالا در شهرستان دیر شناسایی و تحت مراقبت هستند.

بوشهری ها /

بیماریابی و مراقبت از ۴٠٠٠ بیمار فشار خون بالا در شهرستان دیر

عباس آدمیت نسب در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت آبدان، اظهار داشت: بیماریابی فشار خون در جمعیت ۳۰ سال به بالا در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت شهرستان به طور مستمر در حال انجام است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه بیماری فشار خون به عنوان قاتل بی صدا است، افزود: اغلب افراد مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود اطلاع ندارند و تنها راه تشخیص آن اندازه گیری میزان آن است.

وی با اشاره به علل مختلف بیماری فشار خون بالا، گفت: مصرف غذاهای چرب و پرنمک، عدم تحرک بدنی، عدم مصرف میوه و سبزیجات به مقدار کافی، استرس، عوامل وراثتی و مصرف دخانیات و الکل از جمله علل مؤثر بر ابتلاء به بیماری فشار خون است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر بیان کرد: ۱٣.۵ درصد افراد ۳۰ سال به بالا مبتلا به بیماری فشار خون در شهرستان دیّر شناسایی شده‌اند و ۶.١ درصد دیگر نیز تخمین زده می‌شود که مبتلا به بیماری فشارخون باشند که هنوز شناسایی نشده‌اند.

آدمیت نسب افزود: بیشترین تعداد بیماران شناسایی شده با فراوانی ١۵.۶ درصد مربوط به جمعیت بالای ۳۰ سال تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت آبدان بوده و کمترین میزان شناسایی شده مربوط به مرکز دوراهک با ٩. ٨ درصد است.

وی اضافه کرد: بیماران شناسایی شده در مرکز دیر ١٣ درصد، مرکز بردخون ۱۴ درصد و مرکز بردستان ۱۱ درصد است.

وی یادآور شد: میانگین مورد انتظار بیماران فشار خون شناسایی شده ۱٩.۶ درصد است که این مقدار در شهرستان دیر ١٣ درصد است.

کلیدواژه

عباس آدمیت

بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت آبدان

سرپرست شبکه بهداشت

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی