سیاست / شناسه خبر: 96844 / تاریخ انتشار : 1401/2/29 09:53
|

اتاق فکر آمریکایی پیوسته در حال برنامه‌ریزی علیه ملت ایران است

بوشهریها| معاون اول قوه قضائیه گفت: اتاق فکر آمریکایی پیوسته در حال برنامه‌ریزی علیه ملت ایران است اما مردم ایران نباید فریب ظاهرسازی آمریکا را بخورند.

بوشهری ها /

اتاق فکر آمریکایی پیوسته در حال برنامه‌ریزی علیه ملت ایران است

حجت‌الاسلام محمد مصدق ظهر چهارشنبه در هشتمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی در عسلویه، با اشاره به اینک یکی از مصادیق مهم حقوق بشر آمریکایی را ترور شهید حاج قاسم سلیمانی است اظهار داشت: همه حقوق‌دان‌های آزاده عالم نیز دلایل مطرح شده از سوی آمریکا برای توجیه این جنایت را رد کرده و آنها را غیر قانونی دانسته‌اند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی و فرمانده رسمی یک نیروی نظامی کشور عراق چنان روشن است که حتی کسانی که تخصص اصلی آنها حقوق بین‌المللی نیست نیز به روشنی متوجه ابعاد غیر قانونی آن می‌شوند و لازم است همایش‌های حقوقی بین‌المللی برای تشریح قباحت این اقدام آمریکا تشکیل شود.

وی با اشاره به تشکیل ۲ پرونده قضائی برای عاملان ترور سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: جمهوری اسلامی در ترور سردار قاسم سلیمانی ۲ پرونده حقوقی و کیفری تشکیل داده است.

وی گفت: در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی، جرم علیه امنیت کشور جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است و در این زمینه تعقیب پرونده در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته و در حال تکمیل شدن است و همه حقوقدانان در این زمینه متفق هستند.

معاون اول قوه قضائیه توضیح داد: سازمان ملل نیز این اقدام را قتل فراقانونی اعلام کرد در حالی که عنوان مجرمانه این عمل جرم علیه امنیت ملی یک کشور است و شیوه برخورد قانونی با آن متفاوت از قتل است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون سردار شهید سلیمانی بیان کرد: شهادت سردار قاسم سلیمانی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و هر چه می‌گذر روشن‌تر می‌شود که شهادت این شخصیت اصیل و یاور مظلومان نیز بسیار پربار است و چه بسا خدمتی که شهادت او به جامعه انسانی می‌کند به مراتب عمیق‌تر باشد.

وی گفت: هر روز که از این واقعه می‌گذرد شخصیت جهادی سردار سلیمانی در حمایت از مظلومان عالم و انسان‌های دربند و مظلوم روشن‌تر می‌شود و در این راستا چهره زشت عاملان و جنایتکاران ترور حاج قاسم سلیمانی آشکارتر می‌شود.

مصدق بیان کرد: اتاق فکر آمریکایی پیوسته در حال برنامه‌ریزی علیه ملت ایران است اما مردم ایران نباید فریب ظاهرسازی آمریکا را بخورند چرا که آمریکا هیچگاه خیر آنها را نمی‌خواهد.

کلیدواژه

معاون اول قوه قضائیه

آمریکایی پیوسته

برنامه‌ریزی علیه ملت ایران

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی