سیاست / شناسه خبر: 97094 / تاریخ انتشار : 1401/3/13 16:01
|
در جلسه شورای اداری دشتستان با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور عنوان شد؛

دشتستان تشنه است، پروژه سد دالکی بر روی زمین باقی مانده/ نماینده مردم دشتستان: بزرگ ترین چالش دشتستان بی آبی و بیکاری است

بوشهری ها /اسماء بوستانی: فرماندار دشتستان 13 خراد ماه در جلسه شورای اداری گفت: مخرج مشترک همه مشکلات مردم دشتستان حول چهار محور

بوشهری ها /اسماء بوستانی:  فرماندار دشتستان 13 خراد ماه در جلسه شورای اداری در نشست با معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مخرج مشترک همه مشکلات مردم دشتستان حول چهار محور است  که عمده آن ها حوزه آب، بهداشت و درمان، راه ها و آبیاری کشاورزی است.

احمد بنافی با اعلام اینکه دشتستان پیشانی اقتصاد کشاورزی جنوب کشور است اظهار کرد: آب یکی از نیاز های مهم و حیاتی کشاورزی است، امروز دشتستان تشنه است. پروژه بزرگ سد دالکی روی زمین باقی مانده و نیاز به 1600 میلیارد تومان اعتبار دارد که این سد بزرگ می تواند بخش مهمی از آب منطقه را تا مین و از مهاجرت و سیلاب جلوگیری کند.

 بنافی با اعلام اینکه سد دالکی  تاکنون 41 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از مطالبات مهم مردم این خطه است اداممه داد: مطالعات سد دهرور به اتمام رسیده، با تخصیص اعتبارو بودجه عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و این مهم می تواند بخش مهمی از بی آبی منطقه ما در حوزه کشاورزی را جبران کند.

وی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان عنوان کرد:  امروزه دشتستان با 276 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان است که 500 هزار نفر از جمعیت این استان به سمت این بیمارستان سرازیر هستند، تن پرستاران و پزشکان ما زیر شدیدترین فشارها رنجور شده و می طلبد که بیمارستان 17 شهریور ما تکمیل شود.

وی افزود: بیمارستان 17 شهریور یک بیمارستان 180 تختخوابی است که فاز اول آن 80 درصد پیشرفت داشته و فاز دوم نیاز به 450 میلیارد تومان اعتبار دارد و هنوز آغاز نشده است. سرانه بهداشت و درمان در دشتستان بسیاراز متوسط و میانگین کشوری پایین است از این رو در تامین اعتبار این بیمارستان خواستار همکاری دولت هستیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جدی ترین چالش در دشتستان بی آبی و بی کاری است، اقتصاد شهرستان وابسته به آب و کشاورزی است، طرح هایی آغاز شده که باید به سرانجام برسد، بزرگی این شهرستان به مردمان، جوانان، ایثارگران، متخصصان و نخبگان این شهرستان است که بدرستی مورد توجه قرار نگرفتند. محرومیت تنها در این حوزه آب شهرستان نیست، در حوزه درمان خیلی عقب ماندگی داشته و تنها یک بیمارستان داریم که مردم از این شرایط شکایت دارند.

ابراهیم رضایی با اعلام اینکه شهرستان دشتستان جزو محروم ترین نقاط کشور به شمار می رود ادامه داد: طرح‌هایی برای تامین آب کشاورزی و آشامیدنی در شهرستان دشتستان شروع شده که باید با همت دولت اجرا شود، این شهرستان عقب ماندگی‌های زیادی دارد به صورتیکه برای جمعیت ۵۰۰ هزار نفری دشتستان تنها یک بیمارستان وجود دارد که پاسخگوی نیاز مردم نیست و مردم در این زمینه بسیار گله مند هستند.

 وی با اشاره به تراکم مدارس تخریبی در شهرستان دشتستان افزود: با وجود تمام اقدامات صورت گرفته  در حوزه را چه روستایی و چه شهری شاهد عقب ماندگی زیادی هستیم.

 

رضایی با بیان اینکه در دشتستان بسیاری از روستاها از امکانات اولیه زندگی خود محروم هستند ادامه داد:  متخصصان و نخبگان این شهرستان  پارس جنوبی را ساختند و این استان را به استانی صنعتی تبدیل کردند اما امروز از مسئولیت اجتماعی این صنایع در این شهرستان هیچ خبری نیست. استان بوشهر استانی ثروتمند است و پتروشیمی های موجود در منطقه عسلویه سود سالانه آنها پنج میلیارد دلار است.

 

 

 

 

 


 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

جلسه شورای اداری

معاون پارلمانی ریس جمهور

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی