سیاست / شناسه خبر: 97095 / تاریخ انتشار : 1401/3/13 16:21
|
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر؛

سد دالکی نیازمند نگاه ویژه وزارت نیرو است/بی آبی اشتغال و امنیت غذایی مردم را به خطر انداخته

بوشهری ها / اسماء بوستانی: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: هرچند توزیع اعتبارات استانی با نگاه منصفانه و عادلانه توزیع می شود اما پروژه بزرگی مانند سد دالکی نیازمند نگاه ویژه وزارت نیرو است.

بوشهری ها / اسماء بوستانی: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: هرچند توزیع اعتبارات استانی با نگاه منصفانه و عادلانه توزیع می شود اما پروژه بزرگی مانند سد دالکی نیازمند نگاه ویژه وزارت نیرو است.

محمد هادی رستمیان روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد افزود: یکی از پروژ ها مهم و اساسی استان بوشهر و شهرستان دشتستان پروژه مهم سد دالکی است، با توجه به بحران شدید آب در این استان و نارضایتی مردم این شهرستان نسبت به کمبود آب وزارت نیرو باید نسبت به تامین اعتبار احداث این طرح بسیار مهم توجه ویژه داشته باشد.

رستمیان با اعلام اینکه بی آبی مساله معیشت و اشتغال مردم این منطقه  و امنیت غذایی مردم را به خطر انداخته اظهار کرد: انتظار داریم معاون پارلمانی رئیس جمهور مطالبات مردم استان بوشهر خصوصا مشکلات کم آبی مردم دشتستان را به صورت کامل به دولت انتقال دهد.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر با اعلام اینکه این شهرستان  دارای دو سد مهم است ادامه داد: سد رئیسعلی دلواری با ۷۰۰ میلیون مترمکعب حجم در حال بهره برداری است و سد دالکی با ۲۷۰ میلیون مترمکعب در دست ساخت است، با توجه به طولانی شدن عملیات اجرایی این سد ممکن است شاهد نابودی نخیلات کشاورزان باشیم. با توجه به اینکه بخش عظیمی از نخیلات استان بوشهر در شهرستان دشتستان وجود دارد می طلبد مشکلات کم آبی و بی آبی کشاورزان هر چه زودتر حل شود زیرا بسیاری از نخیلات مردم دشتستان تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته است.

وی یکی از راه های مهم و پرخطر استان بوشهر در دشتستان را راه بخش ارم عنوان کرد و در این خصوص گفت: این مسیر بسیار پرتردد است و باید به مسیری ایمن تبدیل شود.

 

 

 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

رستمیان معاون امور عمرانی

جلسه شورای اداری

فرمانداری دشتستان

برازجان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی