سیاست / شناسه خبر: 97193 / تاریخ انتشار : 1401/3/18 22:04
|

جلسه شورای فرهنگ عمومی دشتستان با موضوع بررسی مشکلات روستاییان برگزار شد+ جزییات خبر و تصاویر

بوشهری ها /اسماء بوستانی: رئیس جلسه شورای فرهنگ عمومی دشتستان ۱۸ خردادماه گفت: در این ایام ۲۷ نفر از زندانیان به برکت حضور خدام امام رضا ع آزاد شدند.

بوشهری ها /اسماء بوستانی: رئیس جلسه شورای فرهنگ عمومی دشتستان ۱۸ خردادماه گفت: در این ایام ۲۷ نفر از زندانیان به برکت حضور خدام امام رضا ع آزاد شدند.

حجت الاسلام حسن مصلح با اعلام اینکه ۸ نفر از زندانی ها به مناسبت ولادت ثامن الجج آزاد شدند اظهار کرد: ۱۹ نفر نیز که زمان به پایان رسیدن زندانی آن ها اندک بود به برکت حضور خدام امام رضا ع آزاد شدند.

مصلح با اشاره به باشکوه برگزار شدن مراسم سرود سلام فرمانده در شهر برازجان عنوان کرد: بسیاری از شهرها و مساجد سطح شهرستان با حضور فعال خود تحول بسیار خوب و بزرگی را در دشتستان رقم زدند و موفق به فعال شدن فضای امام زمانی در شهر شدند و این فعالیت مهم بازتاب بسیار خوبی در شهرستان و استان داشت.

وی با اعلام اینکه جلسه شورای فرهنگ عمومی امروز مخصوص بررسی و مطرح مشکلات فرهنگی روستاییان است ادامه داد: در روستاها برنامه های فرهنگی کمتری برگزار می شود، اختلافات طایفه ای در روستاها وجود دارد، هر چه وحدت و انسجانم در میان روستاییان بیشتر شود نسبت به قبل موفق تر خواهیم بود.

مصلح اختلاف بر سر املاک، بیکاری و مهاجرت را از مهم ترین مشکلات روستاییان عنوان کرد و افزود: عدم وجود مبلغ دینی و روحانی در روستاها، مشکلات تحصیل، تخریبی بودن مدرسه، سیل، سرمازدگی، مشکلات کمبود آب و خشکسالی از مهمترین مشکلات روستاییان است  که باید در رفع این مشکلات اقدامات لازم انجام شود.

وی بزرگترین مشکل در روستاها را وجود خانه باغ ها اعلام کرد و در این خصوص عنوان کرد: بسیاری از افراد با احداث خانه باغ و استفاده از آب شرب برای درختکاری و ساخت این خانه باغ ها مشکلات بزرگی را در خصوص کمبود آب برای روستاها بوجود اورده اند.

مصلح یکی از مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی را اعزام روحانی به شبانکاره، بوشکان و بخش ارم  در دهه محرم عنوان کرد و افزود: دهیاران و بخشداران زیرساخت های لازم جهت ساخت خانه عالم در روستاها را فراهم کنند تا حداقل اعزام روحانی به صورت فصلی به روستاها انجام شود.

فرماندار دشتستان در این جلسه ضمن گلایه از عدم حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی  اظهار کرد: غیبت اعضا در جلسات بعدی به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

احمد بنافی با تاکید بر احیا شورای فرهنگ عمومی در بخش ها بیان کرد: هر بخش باید با قوت فعالیت های خود در این حوزه را شروع کند و مصوبات جلسات را در اختیار دبیر شورای فرهنگ عمومی قرار دهد، در جلسات ، آتی نیز مصوبات قرائت می شود و دستگاه مربوطه باید گزارش کار خود را ارائه  دهد.

بنافی با بیان اینکه اعضای جلسه باید حضور فعال مبتنی بر ابتکار عمل داشته باشند ادامه داد: دستگاه های اجرایی ضمن انجام فعالیت اجرایی باید تبیین نیز در دستور کار خود قرار دهند.

وی ضمن اعتراض از دهیاران در خصوص عدم درخواست مطالبات فرهنگی عنوان کرد: تاکنون به بخش و روستاهایی که بازدید داشته ام هیچ دهیاری درخواست و صحبتی از فعالیت های فرهنگی نداشته و بیشتر مطالبات آن ها در خصوص پروژه های عمرانی و ... است.

فرماندار دشتستان خطاب به دهیاران عنوان کرد: دهیاران در هر روستا استارت خانه عالم را بزنند تا با برنامه ریزی های لازم روحانی در اختیار روستاها قرار داده شود. از فرماندهان پایگاه بسیج نیز در فرهنگ سازی استفاده شود.

بخشدار مرکزی در این جلسه با اعلام اینکه جهت جلوگیری از روند معکوس مهاجرت در روستاها جلسات متعددی را از طریق جهاد کشاورزی و بنیاد علوی در برخی روستاها برگزار کردیم اظهار کرد: به جهت جلوگیری از روند معکوس مهاجرت از روستا به شهر علاوه بر کار فرهنگی هدف اصلی بر بحث اشتغال جوانان و کارآفرینی به وسیله تشکیل شورای راهبری محلی کانون جوانان روستایی و عشایری قرار دادیم که دیروز در اولین روستا (زیارت ) استارت زده شد.

 


 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

شورای فرهنگ عمومی

فرمانداری

امام جمعه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی