سیاست / شناسه خبر: 97310 / تاریخ انتشار : 1401/3/24 11:00
|

پارس جنوبی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر استفاده کند

بوشهریها| رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: شرکت‌ها و صنایع پارس جنوبی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر استفاده کنند.

بوشهری ها /

پارس جنوبی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر استفاده کند
حسن حبیبی در نشست شرکت‌های دانش‌بنیان استان با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶۵ واحد فنآور در استان بوشهر فعالیت می‌کنند که ۴۰ شرکت دانش‌بنیان هستند.

وی با اشاره به فعالیت شش مرکز رشد در سطح استان اضافه کرد: این شرکت‌ها در زمینه زیرساخت با کمبودهای جدی روبرو هستند و فضای فعالیت مناسبی ندارند که انتظار می‌رود تلاش مناسبی برای رفع مشکلاتشان انجام شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس با اشاره به فعالیت ۳۰ شرکت در مرکز رشد شهرستان دشتستان ادامه داد: این مرکز فقط فضای لازم برای فعالیت ۱۳ شرکت را دارد.

کمبود شدید فضا

وی با اشاره به اینکه ساختمان سایت جامع بوشهر نیز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف مانده است خاطرنشان کرد: مراکز رشد گناوه با کمبود شدید محلی برای استقرار شرکت‌ها روبرو است.

حبیبی خواستار تخصیص اعتبارات مناسب برای رفع مشکلات این مراکز شد و افزود: از مهمترین حوزه‌های مورد نیاز استان می‌توان به دریا، زیست فناوری دریایی، ساخت کشتی‌ها و تجهیزات مورد نیاز شناورها، قطعات مورد نیاز صنایع عظیم مستقر اشاره کرد که فعالیت‌های دانش‌بنیان در این زمینه باید گسترش یابد.

وی با اشاره به تولید محصولات زیست‌فناوری دریایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر اضافه کرد: به منظور اخذ مجوزهای غذا و داروی این شرکت‌ها باید حمایت و تسهیلگری شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس به ارزش افزوده بالای محصولات تولیدی این شرکت‌ها اشاره کرد و افزود: باید در صدور مجوزها برای شرکت‌های دانش‌بنیان تسریع و تسهیل شود تا شاهد تقویت صادرات این بخش باشیم.

وی از طراحی شناورهای خاص و فوق پیشرفته توسط شرکت‌های دانش‌بنیان استان خبر داد و بیان کرد: دو شرکت مجموعه پارک علم و فناوری بوشهر در زمینه طراحی و ساخت شناورها و تجهیزات دریایی فعال هستند.

لزوم تخصیص تسهیلات

حبیبی درآمدزایی و صرفه‌جویی ارزی را از دستاوردهای مهم شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و خاطرنشان کرد: تولیدات واحدهای دانش‌بنیان بوشهر در زمینه جلبک میکرو می‌تواند در صورت حمایت و تقویت بخش قابل توجهی از نیاز این استان را برطرف کند.

وی استفاده صنایع جنوب استان بوشهر از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان را ضروری دانست و گفت: حمایت از حوزه فناوری به عنوان مسئولیت اجتماعی صنایع باید مورد توجه ویژه آنها قرار گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس از مالیات، بیمه و دریافت تسهیلات را از مشکلات مهم شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و اظهار داشت: نباید در تخصیص تسهیلات شرکت‌های تازه شکل گرفته و کوچک فناور و دانش بنیان را با شرکت‌های بزرگ شهرک صنعتی قیاس کنیم.

 

کلیدواژه

رئیس پارک علم و فناوری

شرکت‌ها و صنایع پارس جنوبی

حسن حبیبی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی