سیاست / شناسه خبر: 97522 / تاریخ انتشار : 1401/4/4 10:16
|
امامان جمعه شهرهای بوشهر:

امیدآفرینی در جامعه ضروری است

امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه‌های نماز این هفته بر خودداری گروه ها و برخی مسئولان از ایجاد تنش و التهاب و امیدآفرینی در جامعه، حل مشکل کم آبی و برطرف کردن گرانی ها تاکید کردند.

بوشهری ها /

امامان جمعه شهرهای بوشهر: امیدآفرینی در جامعه ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مشکلات آب شرب در این استان یک بحران تاریخی است که لازم است مسئولان با برنامه ریزی آن را به صورت ریشه‌ای حل کنند.

 آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه، این شهر بیان کرد: در زمان حاضر برخی از روستاهای این استان با کمبود آب شرب روبرو هستند که مسئولان باید مراقبت کنند مشکل بهبود یابد و مردم در گرمای شدید تابستان در این استان از نعمت آب سالم برخوردار باشند.

وی افزود: امروز بازار کالاها با گرانی‌هایی روبرو شده که مردم را گله‌مند کرده است و اگر چه برخی از این افزایش قیمت‌ها طبیعی است اما باید برای پیشگیری از گرانی کاذب تلاش مضاعف شود.

امام جمعه بوشهر ضمن قدردانی از تلاش‌های اصناف و قوه قضائیه در استان و کشور، ادامه داد: عدالت محوری، حق گرایی و قانونمداری اساس سند تحول این قوه است و باید برخورد قاطع با متعرضان حقوق ملت و حمایت از اقشار محروم و همینطور کارآفرینان در دستورکار باشد.

صفایی بوشهری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای کنگره شهدای عشایر مبنی بر تلاش دشمن برای نا امید کردن مردم از توان و آینده نظام اسلامی، گفت: برنامه دشمن القای بن بست و ناکارآمدی نظام اسلامی و از بین بردن امید مردم است که باید این اندیشه شناسایی و با آن مقابله شود.

وی ادامه داد: امید مایه پیشرفت و حرکت به جلو جامعه است و ناامیدی این قابلیت و توان را تضعیف می‌کند.

وی ادامه داد: آمادگی لازم و طراحی دانش بنیان و جهادی برای مقابله با سلطه جهانی استکبار برای همه ملت‌ها بویژه ایران اسلامی ضروری است و مسئولان باید توجه ویژه‌ای به حمایت از این بخش داشته باشند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: اگر چه سیستم تسهیلات بانکی مورد تایید رهبر معظم انقلاب و شورای نگهبان است و شرایط آن از حالت ربا خارج است اما گرفتن این همه کارمزد از مردم درست نیست و باید وام‌ها و منابع بانکی برای حمایت از قشر محروم و کارآفرینی به کار افتند.

دیر

امام جمعه موقت دیر گفت: فعالیت گروه‌ها در فضای مجازی باعث التهاب جامعه نشوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر افزود: گاهی اوقات گروه ها و برخی مسئولان در فضای مجازی به جای اینکه به فکر معیشت و اقتصاد مردم باشند، به جان هم می افتند و جامعه را متشنج و ملتهب می کنند.

وی با بیان اینکه ناامیدی در جامعه شایسته نیست، گفت: ناامیدی در جامعه جایی ندارد و نباید ذهن مردم نسبت به کشور و آینده و خدمات مغشوش کرد.

امام جمعه موقت دیر با اشاره به فعالیت تبلیغات اسلامی شهرستان بیان کرد: تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل تاسیس و در صحنه های مختلف نقش آفرین بوده است .

وی اضافه کرد: این اداره با اعتبار بسیار اندک کارهای بزرگی در راستای ایجاد خانه عالم، هیات های مذهبی و حوزه علوم قرآنی انجام داده است.

حجت الاسلام سعیدی ضمن تسلیت سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران وفادرش و قدردانی از خدمات رییس قوه قضاییه و مجموعه دادگستری شهرستان گفت: قوه قضاییه به سمت قوه قضاییه تراز انقلاب اسلامی پیش می رود و در خدمت مردم و انقلاب حرکت می کند.

برازجان

امام جمعه برازجان: دولت علت گرانی‌ها را بررسی کرده  و برای مهار آن چاره اندیشی کند

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه برازجان افزود: از عوامل گرانی های اخیر می توان به تحریم ظالمانه استکبار جهانی، آثار و تبعات برجامانده از کرونا، کمبود کالاهای اساسی متاثر از خشکسالی‌های جهانی، کمبود کالا و رکود حاصل از جنگ اوکراین، برنامه ریزی دشمن برای اختلال در بازار طلا و ارز اشاره کرد.

وی بیان کرد: همچنین ساختار معیوب اقتصاد ایران، کم کاری و سیاست غلط دولت قبل، جراحی اقتصادی دولت برای مردمی سازی یارانه‌ها،  فعالیت نفوذی در بدنه دستگاه های دولتی و بخش خصوصی و عدم هماهنگی در سیاست گذاری، نظارت و اجرا توسط مسئولان باعث افزایش افسار گسیخته قیمت ها شده است.

امام جمعه برازجان ادامه داد: طبیعی است که افزایش بی رویه قیمت کالاها بر سایر خدمات دولت و اقداماتی شامل موفقیت دولت در کنترل کرونا، کاهش نقدینگی، صفر شدن استقراض از بانک مرکزی و رشد پایه پولی، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی کشور، بیمه شدن پنج میلیون نفر از محرومان جامعه و حضور فعال مسئولان در بین مردم کمتر به چشم بیاید.

وی در ادامه ضمن اشاره به ۶تیرماه سالروز سوءقصد به رهبر حکیم انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای گفت: همواره مدیران الهی مورد خشم و مکر دشمنان دین خدا بوده اند.
مصلح ضمن عرض تسلیت شهادت آیت الله بهشتی و یارانش از همه قضات خواست که در اجرای عدالت به آن شهید بزرگ اقتدا کرده و تلاش کنند که دستگاه قضایی کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی و نظام اسلامی داشته باشیم.

اهرم

امام جمعه موقت اهرم گفت: حج نقش بسیار مهم و موثری در بیداری مسلمانان دارد و به عنوان مهمترین و بزرگترین اجتماع انسانی به شمار می رود که هر سال مردم کشورها و فرقه های مختلف گرد هم می آیند.

حجت الاسلام اصغر صفری در خطبه های این هفته نماز جمعه اهرم افزود: حج فرصت بی نظیری  است که می توان هم بر مساله فلسطین تاکید و هم جنایت رژیم صهیونیستی را برملا کرد، اما از برخی محدودیت ها نیز نباید غافل شد چون به طور قطع حاکمیت سعودی در خصوص اقداماتی که رنگ و بوی ضد صهیونیستی داشته باشد واکنش و محدودیت شدیدی اعمال می کند.

وی یاد آورشد : حج این فرصت را می‌دهد تا اعتراض عمومی مسلمانان  به گوش دلبستگان وعده های پوچ و دورغین صهیونیسم جهانی برسانند و افشای جنایات صهیونیست ها و جنایت خیانتکاران  به آرمان فلسطین  یک رسالت  اسلامی و آرمانی است که به عهده همه مسلمانان است .

امام جمعه موقت اهرم ضمن تسلیت  سالروز شهادت مظلومانه  شهید دکتر بهشتی و ۷۲ از تن یاران انقلاب بیان کرد: هقته قوه قضائیه فرصت مغتنمی است  تا به بیان اصول و شاخص های قوق قضائیه تراز انقلاب  پرداخته شود و فاصله بین وضعیت موجود و شرایط مطلوب بررسی و تبیین گردد.

وی افزود : سند تحول قوه قضائیه که به تائید مقام معظم رهبری رسیده  نقشه راه انتظاران رهبری  انقلاب اسلامی در نیل به تراز مطلوب قوه قضائیه درنظام  اسلامی است

صفری ادامه داد : انتطار می رود  در شرایط فعلی  با توجه  به عملکرد  نسبتا قابل قبول قوه قضائیه ،دولت و مجلس نیز  این قوه در راستای تحقق عدالت به بهترین شکل ممکن  یاری کند  زیرا اتخاذ ابن رویه به نفع مردم و جامعه ات  و از قوع جرم وفساد های مختلف از جمله مفاسد اقتصادی جلوگیری می کند

کلیدواژه

نماینده ولی فقیه

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار بوشهر

خطبه‌های نماز

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی