سیاست / شناسه خبر: 97523 / تاریخ انتشار : 1401/4/4 10:20
|

پروژه آسفالت ۴۰ هزار مترمربع معابر روستای جائینگ تنگستان افتتاح شد

استاندار بوشهر در این آیین گفت: امروز مقاوم سازی مسکن روستایی، آسفالت معابر و کنترل سیلاب بویژه در روستاهایی که در مسیر سیلاب قرار دارند از سیاست‌های مهم بنیاد مسکن در روستاهای استان بوشهر است.

بوشهری ها /

پروژه آسفالت ۴۰ هزار مترمربع معابر روستای جائینگ تنگستان افتتاح شد

وی کنترل سیلاب در روستاها را از جمله دیگر سیاست‌های بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر نزدیک به ۱۹۰ روستای استان بوشهر در مسیر سیلاب قرار دارند که در زمان وقوع سیلاب همواره با مشکلاتی روبرو هستند و تلاش می شود با برنامه ریزی مناسب سیلاب‌ها مدیریت و هدایت شوند.

احمد محمدی زاده اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی اما تلاش کرده کارها و خدمات ماندگاری در راستای رفاه مردم بویژه در روستاها انجام دهد که از جمله آنها آسفالت و بهبود معابر است که این کار با قوت ادامه می یابد.

وی یادآور شد: مقاوم سازی خانه‌های روستایی در مقابل زلزله یکی دیگر از سیاست‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که امسال قرار است بیش از ۲هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی احداث شود که از این شمار عملیات اجرایی ۲ هزار واحد آغاز و ۴۰۰ واحد دیگر نیز بزودی آغاز می‌شود.

محمدی زاده ادامه داد: تلاش شده در راستای اجرای طرح مقاوم سازی خانه های روستایی واحدهای مسکونی مقاومی برای مردم احداث تا در زمان وقوع زلزله از هرگونه آسیبی در امان باشند.

پروژه آسفالت ۴۰ هزار مترمربع معابر روستاهای تنگستان افتتاح شد

وی کنترل سیلاب در روستاها را از جمله دیگر سیاست‌های بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر نزدیک به ۱۹۰ روستای استان بوشهر در مسیر سیلاب قرار دارند که در زمان وقوع سیلاب همواره با مشکلاتی روبرو هستند و تلاش می شود با برنامه ریزی مناسب سیلاب‌ها مدیریت و هدایت شوند.

استاندار بوشهر افزود: اجرای این برنامه ها نیاز به مشارکت همگانی از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شوراها، بخشداران و دهیاران دارد.

محمدی زاده تاکید کرد: هرچه به مردم خدمت شود باز هم کم است و باید تلاش کنیم روستاهای استان به لحاظ عمران، آبادی، بهداشت، سلامت و ایمنی خانه ها نمونه باشند.

وی تاکید کرد: با همت دولت‌های انقلاب اسلامی و دولت جهادی و انقلابی سیزدهم تلاش شده حال و کار مردم بهتر و تحولی در روستاها رخ دهد.

چهار برابر شدن اعتبارات بنیاد مسکن استان بوشهر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: با پیگیری استاندار بوشهر اعتبارات این بنیاد در سال جاری از ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۹۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

علیرضا مقدم افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می شود در هفته دولت امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع از مسیر روستاهای استان بوشهر آسفالت شود.

وی ادامه داد: سهمیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آسفالت معابر روستایی شهرستان تنگستان ۲۳۰ هزار مترمربع است که این برنامه در این شهرستان در دشت  اجرا است و افتتاح ۴۰ هزار مترمربع از آسفالت روستای جائینک تنها نمونه ای از این برنامه است.

فرماندار تنگستان گفت: ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر روستایی این شهرستان نیاز به آسفالت دارند که با کاری جهادی از سوی بنیاد مسکن و مشارکت دهیاران قرار است ۲۵۰ هزار مترمربع از این معابر از سوی بنیاد آسفالت شود.

احمد لطفی افزود: همچنین با مشارکت بسیج سازندگی قرار است ۲۵۰ هزار مترمربع از معابر روستایی شهرستان تنگستان آسفالت شود که تاکنون ۱۳۰ هزار مترمربع آن انجام و مابقی در دستور کاراست.

وی یادآور شد: این درحالی است که اگر قرار بود سالانه تنها ۵۰ هزار مترمربع از معابر روستایی این شهرستان آسفالت شود باید این پروژه ۱۰ سال به طول می انجامید اما امروز تلاش شده طی یک سال کاری بخش اعظمی از معابر روستایی این شهرستان آسفالت شود.

عالی پور بخشداردلوار نیز در این آیین بر ضرورت برداشته شدن تیرهای برق از وسط جاده ها که باعث مشکلاتی شده است، تاکید کرد.

کلیدواژه

جائینگ تنگستان

استاندار بوشهر

روستای جائینگ

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی