سیاست / شناسه خبر: 97526 / تاریخ انتشار : 1401/4/4 10:37
|

ائمه جمعه و جماعات فرهنگ مدیریت و صرفه‌جویی آب برای گذر از تابستان ترویج کنند

مدیر آبفای کنگان به مناسبت هفته صرفه جویی آب در نشست با ائمه جمعه و جماعات شهرستان کنگان با تشریح وضعیت تامین آب شرب اظهار داشت: ائمه جمعه و جماعات نقش مهمی در آگاه سازی مردم نسبت به بحران کم آبی

بوشهری ها /



وی اضافه کرد: از آنجا که ظرفیت خط انتقال آب در شرائط کنونی در این فصل گرم سال جوابگوی نیاز مردم به آب آشامیدنی نیست لازم است فرهنگ صرفه‌جویی آب ترویج و نهادینه شود.

آقای غلامی رعایت صرفه جویی و دقت در نحوه مصرف، برای قدرشناسی از این نعمت الهی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: اندکی از مشترکین با دستکاری کنتور انشعاب آب بصورت خلاف آب برداشت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام و مراجع تقلید برداشت آب غیرمجاز را حرام اعلام کرده‌اند گفت: با توجه به احادیث و روایات لازم است در این خصوص اطلاع رسانی شود.

مدیر آبفای کنگان با بیان اینکه برخی مراکز به دستور خلاف آب برداشت می‌کنند گفت: این مهم علاوه بر اینکه از نظر شرعی امری پسندیده نیست از طرف دیگر سبب تضییع اموال عمومی می‌شود.

وی استفاده آب لوله کشی در آبیاری مزارع و امور دام را خلاف دانست و افزود: در تعدادی از روستاها متاسفانه برخی از آب شرب برای آبیاری فضای سبز، امور دام و طیور و مزارع کشاورزی استفاده می کنند که متاسفانه در صورت عدم همکاری در آینده نزدیک بابحران جدی این مایع حیاتی مواجه خواهیم شد.

مدیر آبفای کنگان آب شبکه را تنها برای مصارف خانگی دانست و تاکید کرد: مشترک حق استفاده از آب در فضای غیر شرب ندارند و متاسفانه مشاهده می شود برخی مردم در ساخت و ساز و آبیاری باغ و واگذاری آب به املاک مجاور که فاقدانشعاب هستند اقدام می‌کنند این امر خلاف بوده و درصورت مشاهده و گزارش مطابق مقررات برخورد می‌شود.

اقای غلامی بیان کرد: امید است با همکاری و مساعدت ائمه جمعه و جماعات و مشارکت مردم تابستان را بدون بحران سپری کنیم

 

کلیدواژه

تابستان ترویج

فرهنگ مدیریت

ائمه جمعه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی