سیاست / شناسه خبر: 97532 / تاریخ انتشار : 1401/4/4 12:37
|

افزایش ۶۰ درصدی مصدومان رانندگی در استان بوشهر

بوشهریها| مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر از افزایش ۶۰ درصدی تعداد مصدومان رانندگی در استان طی دو ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی در این مدت کاهش یافت.

بوشهری ها /

افزایش ۶۰ درصدی مصدومان رانندگی در استان بوشهر/ فوتی‌ها کاهش یافت

 علی سامان‌پور صبح شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: پزشکی قانونی یک سازمان وابسته به قوه قضائیه است که خدمات گسترده‌ای را در زمینه‌های مختلف به جامعه ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون شش شهرستان دارای پزشکی قانونی هستند که فقط در شهرستان‌های دشتستان، بوشهر و کنگان ساختمان تحت تملک داریم و در جم دو اتاق در دادگستری داریم و در دشتی و گناوه نیز خدمات در مطب انجام می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر از انجام ۱۸ هزار و ۲۲۰ مورد معاینات بالینی در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: رتبه ۲۹ کشور را در این زمینه داریم که آمار پایینی است.

کاهش نزاع و حوادث کار

وی از کاهش هفت درصدی میزان معاینات نزاع در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ خبر داد و بیان کرد: در زمینه مصدومین حوادث رانندگی افزایش داشتیم و حوادث کار شش درصد کاهش یافته است.

سامان‌پور با اشاره به افزایش معاینات اجساد ارجاعی به پزشکی قانونی طی سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی نیز در سال گذشته ۰.۹ درصد افزایش یافت.

فوت ۲۷ نفر بر اثر برق گرفتگی

وی از فوت ۲۷ نفر در استان بوشهر بر اثر برق گرفتگی و فوت ۲۶ نفر بر اثر غرق‌شدگی خبر داد و افزود: فوتی‌های برق گرفتگی و غرق‌شدگی در استان بوشهر طی این مدت افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر تاکید کرد: تعداد فوتی‌های ناشی از سوختگی ۱۹ درصد افزایش، معاینات آزمایشگاه ۴۶ درصد افزایش و کمیسیون ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: طی دو ماهه نخست امسال تعداد پرونده‌های به نتیجه رسیده پزشکی قانونی استان بوشهر ۲۶ درصد افزایش یافته است.

سامان‌پور از افزایش ۶۰ درصدی تعداد مصدومان رانندگی در استان بوشهر طی دو ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: معاینات نزاع و معاینات بالینی نیز طی این مدت افزایش یافته است.

افزایش معاینات بالینی

وی میزان افزایش معاینات بالینی را ۳۰ درصد عنوان کرد و افزود: سه هزار و ۵۹ مورد معاینه بالینی و ۷۱۴ مورد حوادث رانندگی طی دو ماهه امسال انجام شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر از کاهش فوتی‌های حوادث رانندگی استان بوشهر طی دو ماهه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان سقوط از بلندی ۲۹ درصد کاهش یافته و هیچ موردی از مسمومیت ناشی از منوکسید کربن نداشته‌ایم.

وی کمبود امکانات و پزشک را از مسائل و مشکلات اساسی پزشکی قانونی در استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: انتظار داریم با حمایت مسئولان و تأمین اعتبارات مورد نیاز زمینه رفع نیازها و ارائه خدمات بیشتر در استان فراهم شود.

کلیدواژه

مدیرکل پزشکی قانونی

زشکی قانونی استان بوشهر

رانندگی در استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی