سیاست / شناسه خبر: 97536 / تاریخ انتشار : 1401/4/4 13:04
|

۷۲ میلیارد تومان کالا قاچاق از ۶ شناور در بنادر استان بوشهر کشف شد

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از شناسایی شش شناور حامل کالای قاچاق در بندر گناوه خبر داد و گفت: از این ۶ شناور انواع کالاهای قاچاق به ارزش ۷۲ میلیارد تومان کشف شد.

بوشهری ها /

72 میلیارد تومان کالا قاچاق از 6 شناور در بنادر استان بوشهر کشف شد

سرهنگ یدالله شرفی با اشاره به اینکه برخورد قاطع با قاچاق کالا در اولویت برنامه مرزبانی قرار دارد اظهار داشت: تمام محموله شناورها در مرز دریایی خلیج‌فارس و بنادر و گمرکات استان بوشهر تحت پایش و رصد قرار می‌گیرد و در صورت نداشتن اسناد معتبر قانونی تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

وی از شناسایی شش فروند شناور حامل کالا قاچاق در بندر گناوه خبر داد و بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخلی، مرزبانان با کمک اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی هوشمند حین کنترل شناورهای عبوری در آب‌های خلیج فارس 6 شناور باری حامل کالای قاچاق در بندر گناوه شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر کشف انواع پوشاک، نوشت‌افزار، محصولات نوشیدنی، موتور خودرو سنگین، ظروف آشپزخانه، چرخ خیاطی، پارچه، قهوه جوش، عینک آفتابی، و انواع مواد غذایی و دیگر کالاها را از شش شناور توقیفی مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این محموله‌ها و کالاها بدون مجوز و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود.

سرهنگ شرفی با اشاره به دستگیری 7 قاچاقچی در این رابطه، تصریح کرد: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده 72.5 میلیارد تومان برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده اولیه به همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای مرزبانی با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی بر آب‌های ساحلی استان و کنترل دقیق شناورها از ورود هرگونه کالا قاچاق جلوگیری و عرصه را بر قاچاقچیان و مجرمین و افراد سودجو تنگ می‌کنند.

کلیدواژه

کالا قاچاق

فرمانده مرزبانی

شناور انواع کالاهای قاچاق

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی