سیاست / شناسه خبر: 97884 / تاریخ انتشار : 1401/4/21 13:48
|
انتظار کارگران پیمانکاری عسلویه:

پایان کارِ طرح ساماندهی در همین هفته؟

بوشهریها| کارگران پیمانکاری فازهای مختلف پارس جنوبی می‌گویند: انتظار داریم همین هفته بررسی جزئیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به پایان برسد.

بوشهری ها / در اولویت قرار گرفتن طرح ساماندهی، موجب امیدواری کارگران پیمانکاری نفت و گاز در عسلویه و کنگان شده است. ولی اسماعیلی (نایب رئیس کمیسیون اجتماعی) در این رابطه گفته است: در نشست دیروز کمیسیون، پس از رأی بالای صحن علنی مجلس به طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت، این طرح باتوجه به اینکه یکی از مطالبات مهم مردمی است در اولویت رسیدگی کمیسیون قرار گرفت.

از قرار، روز گذشته (بیستم تیرماه)، جزئیات طرح ساماندهی در کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور معاون سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شده است. کارگران پیمانکاری عسلویه می‌گویند: انتظار داریم بررسی‌ها همین روزها به پایان برسد و جزئیات طرح برای تصویب نهایی به صحن بیاید.

حشمت الله سلیمانی (فعال صنفی کارگران پارس جنوبی) در این رابطه می‌گوید: تنها راه بهبود وضعیت کارگران متخصص عسلویه و کنگان، تصویب و اجرای طرح ساماندهی است؛ تا پیمانکاران هستند، هیچ اتفاق مثبتی نمی‌افتد و در کماکان بر همان پاشنه‌ی سابق می‌چرخد.

او تاکید کرد: حالا که طرح در اولویت کمیسیون اجتماعی قرار گرفته، با توجه به تصویب کلیات طرح در پنجم تیرماه، انتظار داریم بررسی جزئیات همین هفته یا نهایت هفته‌ی آینده به پایان برسد و به صحن بیاید؛ بعد از تصویب در صحن، باید ابلاغیه‌ی اجرایی آن صادر شود؛ انتظار داریم تا قبل از پایان سال، بساط پیمانکاران برچیده شود.

به گفته وی، هزاران کارگر متخصص و باسابقه در پارس جنوبی به صورت پیمانکاری و ارکان ثالث کار می‌کنند؛ این کارگران با تصویب کلیات طرح ساماندهی به آینده امیدورا شده‌اند و حالا چشم امید به همت نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس دوخته‌اند.

سلیمانی می‌گوید: پیمانکاران برای سال جدید قرارداد بسته‌اند؛ اما انتظار داریم قبل از پایان سال همه‌ی کارگران شرکتی تبدیل وضعیت و قرارداد مستقیم شوند.

کلیدواژه

پایان کارِ

ساماندهی

نفت و گاز در عسلویه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی