بوشهری ها /وزیر راه و شهرسازی در بازدید از کارگاه راهآهن شیراز – بوشهر در شهرستان دشتستان تأکید کرد: مهمترین موضوع در پیشبرد این پروژه، تأمین منابع مالی است که باید با همکاری استاندار، نمایندگان استان، بخش خصوصی و صنایع مرتبط با تشکیل کنسرسیوم دنبال شود.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق در بازدید از مراحل ساخت راه آهن شیراز-بوشهر با اشاره به گستردگی و اهمیت این طرح گفت: راهآهن شیراز – بوشهر یکی از معدود پروژههای استجازهای کشور است که خارج از ردیفهای بودجه سنواتی پیگیری میشود و در سطح پروژههای راهبردی همچون راهآهن چابهار – زاهدان قرار دارد.
صادق با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیتهای استانهای فارس و بوشهر افزود: این طرح تنها یک پروژه استانی نیست، بلکه نقشی ملی و بینالمللی در توسعه حملونقل باری و مسافری ایفا خواهد کرد. برای تحقق آن باید کنسرسیومی متشکل از بخش خصوصی، صنایع پتروشیمی و مجموعه وزارت نفت تشکیل شود تا منابع مالی پشتیبان هرچه سریعتر تأمین شود.
وی تصریح کرد: با جدیت پیگیریهای لازم در سطح ملی انجام خواهد شد و با همراهی مسئولان و مشارکت بخش خصوصی، این پروژه میتواند در مدت زمان کوتاه تری به سرانجام برسد.
بنابر این گزارش در جلسه برگزار شده با حضور استاندار ، نمایندگان مجلس در کارگاه راه آهن شیراز - بوشهر، پیشرفت زیرسازی پروژه ۴۳۵ کیلومتری راه آهن شیراز بوشهر ۲۴ درصد و پیشرفت کل پروژه بیش از ۱۴ درصد اعلام شد.
همچنین قرارداد زیر سازی کل پروژه ۴۳۵ کیلومتری راه آهن شیراز بوشهر به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان منعقد شده است.
این پروژه ۲۸ دستگاه تونل به طول ۲۵ کیلومتر دارد که علاوه بر این ۱۴ تونل اظطراری به طول حدود ۱۵ کیلومتر نیز نیز خواهد داشت.
همچنین ۶۶ دستگاه پل به طول ۹ کیلومتر در این پروژه طراحی شده است.
این پروژه از مرودشت واقع در محور راهآهن اصفهان-شیراز شروع و در حوالی کیلومتر
۴۳۶ به ایستگاه بوشهر متصل میشود.
لینک مطلب: | http://booshehriha.ir/News/184218.html |