printlogo


اقامه باشکوه عزای عاشورا در آب‌پخش
اقامه باشکوه عزای عاشورا در آب‌پخش
کد خبر: 185493 تاریخ: 1405/4/4 18:18
بوشهریها| مراسم عزاداری عاشورای حسینی با حضور گسترده مردم مؤمن و هیئات مذهبی آب‌پخش، همراه با سینه‌زنی سنتی در حسینیه حضرت علی‌اکبر(ع) برگزار شد.

بوشهری ها / آیین سوگواری عاشورای حسینی صبح پنجشنبه با حضور پرشور مردم و دسته‌های عزاداری در محله بهرام‌آباد شهر آب‌پخش برگزار شد؛ آیینی که امسال نیز همچون سال‌های گذشته جلوه‌ای از عشق و وفاداری مردم این دیار به ساحت سیدالشهدا(ع) را به نمایش گذاشت.

در این مراسم، عزاداران با سینه‌زنی سنتی و نوای گرم مداحان اهل‌بیت(ع) به سوگواری پرداختند و فضای حسینیه حضرت علی‌اکبر(ع) آکنده از حزن و معنویت شد. همچنین نماز جماعت ظهر و عصر به یاد نماز ظهر عاشورا اقامه شد.



سخنران این مراسم، حجت‌الاسلام ایمن طالبی، با اشاره به پیام‌های ماندگار نهضت حسینی، بر ضرورت پاسداشت فرهنگ ایثار، مقاومت و بیداری اسلامی تأکید کرد.

مراسم امسال با حضور خانواده‌ها، جوانان و هیئات مذهبی، جلوه‌ای از وحدت، همبستگی و استمرار فرهنگ عاشورایی در جنوب کشور را رقم زد.

لینک مطلب: http://booshehriha.ir/News/185493.html