فرهنگ / شناسه خبر: 149277 / تاریخ انتشار : 1402/2/25 10:38
|

گلایه از مالیات‌های ۱ میلیاردی / اداره مالیات نامه ارشاد را پاره می‌کند

بوشهری هامسئول پیگیری انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری استان تهران از دریافت بی رویه مالیات از این آموزشگاه‌ها انتقاد کرد.

 

تسنیم نوشت: تا همین چند سال پیش و براساس قانون آموزش موسیقی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مصادیق معافیت از مالیات بوده و این موضوع به ادارات امور مالیاتی برای اجرا ابلاغ شده بود.

اما منوچهر فیروزی مسئول پیگیری انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری استان تهران در این باره گفت: متاسفانه مالیات سنگینی برای آموزشگاه‌های موسیقی در نظر گرفته شده است، رقم‌هایی که عملا فعالیت را برای این آموزشگاه‌ها غیرممکن می‌کند. مبالغی مانند، 100 میلیون یا 120 میلیون تومان مالیات سالیانه آن هم برای جایی که فعالیت فرهنگی و هنری می‌کند، اصلا قابل تصور نیست.

وی افزود:از دو سال پیش با هر بهانه‌ای مالیات‌های سنگینی برای آموزشگاه‌های موسیقی در نظر گرفته شد. ما همان موقع تمام اسناد و مدارک این موضوع را به معاونت هنری وزارت ارشاد بردیم. قرار بود که وزیر ارشاد با وزیر اقتصاد، در این باره به اتفاق نظر برسند. اگر هم قرار است مالیاتی گرفته شود،‌ باید به شکلی باشد که توجیه منطقی داشته باشد تا آموزشگاه‌ها قادر به بپرداخت آن باشند. آموزشگاه‌هایی که اجاره‌های سنگین می‌دهند.
 

به گفته وی در حال حاضر 870 آموزشگاه موسیقی در تهران و حومه داریم که از این میان حدود 250 آموزشگاه تعطیل شده است. واقعیت این است که با این شرایط بسیاری از آموزشگاه‌ها مجبور به تعطیلی هستند.

فیروزی افزود: نامه‌های ارشاد را که به اداره مالیات می‌بریم، نامه ارشاد را پاره می‌کند! اینگونه نمی‌شود کار فرهنگی کرد. مدیران آموزشگاه موسیقی تهران از ارشاد و دارایی می‌خواهند که جلسه‌ای سه جانبه برگزار و این ماجرا حل شود. اگر قرار است این مراکز مالیات پرداخت کنند، بهتر است ساز و کار مشخصی برای این امر در نظر گرفته شود.

کلیدواژه

مالیات

آموزشگاههای هنری

ارشاد

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی