سیاست / شناسه خبر: 160867 / تاریخ انتشار : 1402/7/26 11:45
|

پیش‌بینی وزش باد‌های جنوبی و تلاطم دریا در بوشهر

هواشناسی بوشهر وزش باد‌های جنوبی، مواج شدن دریا و افزایش رطوبت و شرجی را برای استان پیش‌بینی کرد.

بوشهری ها /کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی در ساعت‌هایی از وقت فردا با وزش باد‌های جنوبی در شمال خلیج فارس و بخش‌هایی از مناطق شمالی و مرکزی استان، ضمن افزایش تلاطم دریا، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان به‌نسبت افزایش می‌یابد.

 

 
محمدرضا انصاری افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود امروز و فردا در برخی از ساعت‌ها ضمن افزایش پوشش ابر، وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به‌صورت بارش پراکنده باران، همراه با احتمال رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای و ایجاد گردوخاک محلی در برخی نقاط استان، دور از انتظار نیست.
 
به گفته وی جهت وزش باد امروز بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی و از فردا به‌تدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع تندباد بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
 
کارشناس هواشناسی بوشهر اضافه کرد: ارتفاع موج دریا هم ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از فردا در فراساحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
 
انصاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۳۵ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۲۵، جزر دوم ساعت ۱۴:۵۰ و مد دوم ساعت ۲۱:۴۵ دقیقه خواهد بود.

کلیدواژه

سازمان هواشناسی استان بوشهر

بوشهر

هواشناسی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی