سیاست / شناسه خبر: 160870 / تاریخ انتشار : 1402/7/26 12:34
|

معاون استاندار بوشهر: زیرساخت‌های فرهنگی این استان تقویت می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: از محل اعتبارات مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌های پتروشیمی و نفت و رقم ابلاغی معاون اول رئیس جمهور برای حمایت از بخش فرهنگ استان‌ها ، زیرساخت‌های این بخش تقویت می‌شود.

بوشهری ها /اکبر پورات روز چهارشنبه در نشست انجمن امور کتابخانه های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: حوزه فرهنگ با وجود تاکید رئیس‌جمهور، همچنان در تخصیص اعتبار با مشکلاتی مواجه است.

انتصاب معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر - ایرنا

وی افزود: البته در این حوزه در ۲ سال اخیر اقدام های خوبی انجام شده است اما همچنان خلاهایی در آن وجود دارد.

پورات گفت: در تلاش هستیم رقم ابلاغی از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری را که مبلغ قابل‌تأملی است، از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت اخذ کنیم و بخشی از این اعتبار را صرف ساخت‌وسازهاری فرهنگی مثل کتابخانه‌های عمومی و بخشی دیگر را نیز صرف فعالیت‌های فرهنگی در محورهای مختلف کنیم.

معاون استاندار بوشهر یادآورشد: نشست‌های این انجمن باید به‌شکل منظم هر ۲ ماه یک بار برگزار شود و مصوبات این جلسات باید در مدت زمان مناسب اجرایی شوند.

پورات با بیان اینکه نبود کتابخانه مرکزی، خلا بزرگ حوزه کتابخوانی استان بوشهر است، اظهار کرد: این کتابخانه اکنون در جانمایی زمین با مشکل روبرو شده است که با همکاری شهرداری و دستگاه‌های مرتبط تلاش می‌کنم طی ۱۰ روز آینده مسئله زمین این مرکز فرهنگی را حل کنیم تا خیلی زود زمینه ساخت آن فراهم شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: کتابخانه مرکزی نیاز امروز جامعه کتابخوان بوشهر است که با وجود همه پیگیری‌هایی که می‌شود اما همچنان در بند تأمین زمین است.

عبدالرحیم افروغ با بیان اینکه ساخت کتابخانه عمومی در شورای فرهنگی عمومی با ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز مصوب شده، افزود: همچنین استاندار بوشهر نیز برای ساخت آن قول داده و این موضوع رسانه‌ای شد؛ اما به‌ دلیل مشکل زمین، ساخت آن با مشکل مواجه شده است.

وی یادآور شد: اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان امسال هشت میلیارد ریال کتاب به مراکز فرهنگی از جمله کانون‌های فرهنگی مساجد، حسینه‌ها، کتابخانه‌های عمومی اهدا کرده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز به معرفی مسابقه کتابخوانی با محور عفاف و حجاب پرداخت و گفت: این مسابقه ویژه دختران کودک و نوجوان و بر اساس دو کتاب «بی‌پرده با حجاب» و «ستاره‌ها چیدنی نیستند» با جوایز ویژه‌ای برگزار خواهد شد.

وحید حیدری اظهار کرد: فراخوان این مسابقه به‌زودی منتشر می‌شود. این رویداد با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار می‌شود.

کلیدواژه

اکبر پورات

استاندار بوشهر

سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر

بوشهر

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر

کتابخانه عمومی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی