سیاست / شناسه خبر: 160878 / تاریخ انتشار : 1402/7/28 17:18
|
امام جمعه عسلویه :

فرمانداران جنوب استان حق داشتند درجلسه شورای راهبردی شرکت نکنند؛ شورای راهبردی فقط حرف می‌زند

نماز جمعه دیروز عسلویه به امامت حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی‌نژاد امام جمعه شهرستان در حالی اقامه شد، که وی به شدت از شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس انتقاد کرد.

بوشهری ها /  نماز جمعه عسلویه به امامت حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی‌نژاد امام جمعه شهرستان در حالی اقامه شد، که وی به شدت از شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس انتقاد کرد. 

 
به گزارش بوشهری ها ، امام جمعه عسلویه در خطبه  نماز جمعه این شهر با اشاره به وعده‌های مکرر مسئولین نفتی به رفع مشکلات مردم این منطقه، افزود: ما در عسلویه آب درستی نداریم؛ آب سالم نداریم؛ آقای وزیر محترم نفت درجلسه شهریور سال ۱۴۰۱ به من گفتند مشکل آب عسلویه حل می‌شود، که متأسفانه این مشکل همچنان پابرجاست. هاشمی‌نژاد ادامه داد: این تأسیسات عظیم صنعتی چرا مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام نمیدهند، و  می‌گویند سازمان باررسی اجازه نمی‌دهد به حوزه علمیه کمک کنیم، برای آب مردم که سازمان بازرسی مانع نمی‌شود.
 
امام جمعه شهرستان عسلویه با اشاره به عدم حضور فرمانداران چهار شهرستان در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرستان‌های جنوبی استان و شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس، افزود: چرا فرمانداران جنوب استان در جلسه شورای راهبردی شرکت نکردند؛ آنان حق دارند شرکت نکنند، چون شورای راهبردی فقط حرف می‌زند و  عمل نمی‌کند، و بخاطر این بی‌مسئولیتی در مقابل این مردم چه جوابی دارید؟
هاشمی‌نژاد گفت: مسئولی پشت تریبون میگوید هزینه و اعتبار هست، مجری نیست، برای یک کاری که یک میلیارد هزینه نیاز است ۱۰۰ میلیون می‌دهند؛ این چه اعتباری است که شما برای انجام کاری می‌گذارید؛ بودجه بسیاری برای شب یلدا هزینه می کنند، اما مردم آب ندارند و تشنه هستند.
 
وی در ادامه خطبه‌های نماز با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در سخنانی با بر شمردن ویژگی متقین گفت مردم سه گروه هستند: گروه اول پرهیزگاران که اسلام با تمام ابعاد و مبادی آن را پذیرفته‌اند. گروه دوم کافران هستند که در مقابل گروه اول قرار گرفته‌اند. گروه سوم منافقین هستند که دارای دو چهره هستند به ظاهر با مسلمانان، ولی مخالف اسلام هستند. چهره منافقین همان چهره کفار است. خطر منافقین ازکفار بدتر است. در مقابل کفار می‌شود ایستاد و با آنان ستیز کرد ولی شناخت منافقین و مقابله با آنان قدری مشکل است.
 
وی افزود: اهل تقوا طبق آیات ابتدایی سوره اهل انفاق هستند خیرات و برکات انفاق در دنیا و آخرت هست، و اجر اخروی و دنیوی دارد. آثار خیر و برکت انفاق عاید خود فرد می‌شود. انفاق مایه فزونی مال است گاهی وسوسه‌های شیطان نمی‌گذارد انفاق کنید. قرآن می فرماید اگر انفاق کنید خدا جایش را پر می کند جبران می شود انفاق در اندیشه، در علم، در محبت و رحمت و وضعیت اجتماعی هست. گاهی زبانی باعث خواباندن فتنه‌ای می‌شود، آتشی را خاموش می‌کند. اینها همه انفاق است.
 
امام جمعه عسلویه با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای علمی کشور، افزود: رهبر انقلاب فرمودند سیاست خباثت آلود آمریکای خائن و ظالم در کنار رژیم صهیونیستی است‌. اطلاعات متعددی به دست ما می‌رسد که سیاست جاری رژیم صهیونیستی در فلسطین توسط آمریکا تدوین می‌شود و سیاست‌های آمریکا توسط رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌شود. آمریکا باید مسئولیت خود در جنگ با ملت فلسطین مورد توجه قرار دهد و بمباران غزه باید قطع شود. 
 
هاشمی نژاد افزود: جنایت‌ها را همه می‌بینند؛ رژیم نسل‌کش را همه مشاهده می کنند، مراکز پر جمعیت را انتخاب می‌کنند و بمباران می‌کنند. به مردم اعلام می‌کنند خانه‌های خود را تخلیه کنید می‌خواهیم بمباران کنیم. بیمارستان‌ها امن نیست و پرسنل بهداشتی امنیت ندارند. خبرنگاران امنیت ندارند. اینها در کجای دنیا امنیت ندارند؟ همه جا در دنیا بیمارستان امنیت دارد.  
 
رهبر انقلاب فرمودند فلسطینی‌ها درغزه هزاران شهید دادند و ملت‌های مسلمان عصبانی هستند، نه فقط در کشورهای اسلامی در سایر کشورها هم‌ اجتماعاتی علیه رژیم صهیونیستی بر پا شده است. طفل شیرخواره می کشند در کربلا یک حرمله و یک شیرخواره بود الان در غزه هزاران حرمله و هزاران شیرخواره هست. سازمان‌های مدافع حقوق بشر کجا هستند؟ اینها ضد انسانیت هستند، خفه خون گرفته‌اند و فقط راجع به ایران دنبال حقوق بشر هستند. در ایران بهترین نوع حقوق بشر رعایت می‌شود. مسئله فلسطین مسئله اهم جهان اسلام است چون فلسطین بیش از ۷۵ سال است غصب شده است، بدون هیچ مدرکی خانه و مزارع مردم‌ اشغال کردند و مردم از خانه‌های شان آواره کردند. خانواده‌ها را از هم جدا کردند سیاست غلط انگلیس خبیث و فرانسه دولتی جعلی در قلب مسلمانان تشکیل دادند.
 
امام جمعه عسلویه افزود: جمهوری اسلامی سیره‌اش دفاع از مظلوم است ولو غیر مسلمان باشد؛ کنار مظلوم است. اسراییل جنایات هولناکی انجام می‌دهد، نسل کشی می‌کند ظلم بی حد و اندازه شده است. کی باید جلو این حیوان درنده بگیرد منطق قرآن و اسلام حمایت از مظلوم و دشمنی با ظالم است، اگر ندای مظلومی شنیدی و جواب ندادی مسلمان نیستی بر اساس دستور اسلام از فلسطین حمایت می‌کنیم.
 
هاشمی‌نژاد افزود: وزیر علوم کجاست؟ کرسی به چه کسانی داده است؟ ادعای استادی دارند دکترا و فوق لیسانس دارند، ولی دارند از اسراییل دفاع می کنند. جلو اینها را بگیرید، علم اینها به درد صهیونیست و آمریکا می‌خورد؛ چرا در کشور اسلامی باید به کسانی که ضد ارزش‌ها هستند بها بدهیم. ضد خون شهدا هستند و پا روی خون شهدا می‌گذارند.

کلیدواژه

شورای راهبردی پتروشیمی

عسلویه

امام جمعه عسلویه

پارس جنوبی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی