سیاست / شناسه خبر: 171091 / تاریخ انتشار : 1402/8/25 12:53
|

استاندار بوشهر: حمایت دولت سیزدهم از صنعت خرما، صادراتی مناسبی در پی داشته است

استاندار بوشهر گفت: بسته های حمایتی دولت سیزدهم برای رونق تجارت خرما در عرصه‌های ملی و جهانی، سبب تحول و پیشرفت‌های مناسبی برای صادرکنندگان این محصول ارزآور شده است.

بوشهری ها /احمد محمدی زاده روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار کرد: برآوردهای آماری نشان می دهد که تولید خرما در جهان، ۷.۵ میلیون تن بوده که حدود ۱.۵ میلیون تن آن صادر می شود.

وی افزود: این میزان در کشور ما یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال بوده که ۴۰۰ هزار تن صادر و مابقی در کشور به اشکال مختلف و در بسته بندی های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: با تولید متوسط سالیانه ۱۷۰ هزار تن تولید خرما در استان بوشهر فقط می توانیم ۳۰ هزار تن آن را صادر کنیم که نشان می دهد در این زمینه نیازمند توجه بیشتر هستیم.

محمدی‌زاده بیان کرد: استفاده از توان شرکت های دانش بنیان برای به روز کردن بسته بندی ها و اقلام ترکیبی خرما با سایر محصولات می تواند زمینه ارتقا محصول خرمای این استان را فراهم سازد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه و میز خرما در استان بوشهر گفت: طی ۲ روز گذشته نمایشگاه خرما در این استان با حضور تولیدکنندگان و صادر کنندگان این محصول و تجهیزات جانبی بسته بندی در بوشهر آغاز به کار کرد که با استقبال مناسبی در کلان کشوری نیز مواجه شده است.

وی افزود : تشکیل میز ملی و همایش تخصصی خرما در کنار این نمایشگاه می تواند در بازار این محصول و معیشت تولیدکنندگان اثرگذار باشد.

محمدی زاده بیان کرد: استان بوشهر اکنون در حوزه فرآوری و بسته بندی خرما به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده که البته کافی نیست و باید بیش از پیش اهتمام بورزیم.

وی ادامه داد: دولت نیز در قالب های مختلف از طرح نخلستان که زمینه ساز کاشت واریته‌های تجاری خرما محسوب می شود تا ارائه تسهیلات مناسب و ارزان قیمت برای نوسازی تجهیزات بسته بندی به دنبال کمک به نخل‌داران و فعالان عرصه تولید و صادرکننده خرما است.

استاندار بوشهر با اشاره به تحولات اخیر غزه عنوان کرد: امپراطوری رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در سراشیبی قرار دارد و امروز شاهد تجمعات چند صد هزار نفری در کشورهای اروپایی علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم.

وی با بیان اینکه نابودی اسرائیل غاصب نزدیک است افزود: رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی در سراشیبی قرار دارد و روز به روز جبهه مقاومت، قوی‌تر می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج عنوان کرد: نیاز است برای این ایام برنامه‌ها و طرح‌های ارزشمندی در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان تدارک دیده شود.

محمدی زاده تصریح کرد: نهادینه شدن تفکر بسیجی و رفتار جهادی و انقلابی می تواند مشکلاتی که در برخی امور وجود دارد را ساماندهی کند و هر وقت تفکر بسیجی در هر مسئله ای ورود کند، آن موضوع رفع و به خدمتی جدید به مردم تبدیل شده است.

محمدی زاده بیان کرد: اقدامات خوبی توسط روابط عمومی استانداری بوشهر برای اطلاع رسانی از فعالیت های دولت در استان انجام شده و انتظار می رود روند برپایی نشست‌های خبری و حضور در صدا و سیما به مناسبت هفته بسیج نیز استمرار یابد.

وی اضافه کرد: از امیر نصیری فرمانده پایگاه دریایی بوشهر درخواسته شده تا در روز نیروی دریایی نسبت به برپایی یک تجمع عظیم مردمی، در یک مسجد بوشهر برنامه ریزی کند و هر کدام از دستگاه های اجرایی استان نیز در یک مسجد محله ای اقدام به برگزاری هفته بسیج و تقدیر از بسیجیان آن محله کنند.

محمدی زاده خواستار تداوم برنامه‌های اردوهای راهیان پیشرفت در استان بوشهر با همکاری سپاه و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای دانش آموزان و دانشجویان شد.

استاندار بوشهر گفت: چهار شهید گمنام و برپایی یادواره شهدای شهرستان بوشهر با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس از جمله برنامه های فرهنگی است که به زودی زمان و مکان آن اعلام می شود.

محمدی‌زاده گفت: طی یک ماه گذشته ۱۷ دستگاه اجرایی استان به شکل غیرمحسوس اما میدانی مورد بازرسی و ارزیابی استانداری قرار گرفته و نتایج آن به مدیران این ادارات اعلام می شود تا ضمن تقویت نقاط مثبت نسبت به زدودن مشکلات موجود اقدام کنند.

وی ادامه داد: در این بازرسی ها به مشکلات و دغدغه‌های مردم توجه ویژه ای می شود و اداراتی که در این بخش ضعیف عمل کرده باشند تذکر دریافت می کنند.

کلیدواژه

استاندار بوشهر

احمد محمدی زاده

سیاست‌های دولت سیزدهم

تجارت خرما

توسعه صادرات غیرنفتی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی