جامعه / شناسه خبر: 181423 / تاریخ انتشار : 1403/2/7 17:04
|
واکنش تند ائمه جمعه استان بوشهر نسبت به واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس

بی عدالتی مجض است / سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود

خبر واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس یکی از اخبار این روزهای رسانه های ملی و استانی است . خبری که با مخالفت شدید مردم استان بوشهر مواجه شده است .

بوشهری ها /  خبر واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس یکی از اخبار این روزهای رسانه های ملی و استانی است . خبری که با مخالفت شدید مردم استان بوشهر مواجه شده است . حالا در اولین جمعه بعد از خبر این واگذاری ایمه جمعه استان بوشهر در یک موضع هماهنگ نسبت به این خبر واکنش نشان داده اند.
بوشهری ها بخش هایی از اظهارات ائمه جمعه استان را در خطبه های جمعه این هفته را انتخاب و تقدیم خوانندگان می کند .


آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر :

صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند

صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت:مطالبه جدی مردم ایفای مسوولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در این استان است و آنان نسبت به روش کنونی گله‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت اللهغلامعلی صفایی بوشهری" در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: با هدف تحقق عدالت پتروشیمی‌های مستقر در این استان باید به نابرابری‌ها در قبال بوشهری‌ها پایان دهند.

وی افزود: باوجود اینکه مطالبه دیرینه مردم، مسئولان و اصحاب رسانه استان بوشهر از صنعت پتروشیمی توجه به محیط زیست، بهداشت و درمان، فرهنگ، هنر و ورزش است اما این کار انجام نمی شود یا حداقلی است این درحالی است که این خدمات برای برخی خاص در حوزه سرمایه گذاری و خرید انجام می‌شود.

صفایی بوشهری یادآور شد: اگر این حمایت‌ها برای دیگران می‌شود برای استان بوشهر نیز می‌شود چرا که اکنون ورزش استان در شرایط سختی به سر می‌برد و حتی در حوزه مهمی مانند آموزش و پرورش یکهزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی وجود دارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد:متولیان صنایع مستقر باید حریم استان و مردم بوشهر را حفظ و محترم شمرند و امور این استان را به طور جدی پیگیری کنند.

وی با اعلام این که پرداخت اعتبارات آلایندگی حق مردم استان بوشهر است، افزود: در عرصه حق آلایندگی و جغرافیای آلاینده خبر می رسد برخی شهرستان‌های این استان حذف و سهم آن سلب و به شهرستان‌هایی خارج از استان اختصاص داده شده است.

صفایی بوشهری ادامه داد: این چنین تصمیمی باید دارای یک روش صحیح، منطقی و قانونی باشد بر همین اساس از دولت انتظار می‌رود اقدامی قانونی کند تا از تضییع حق مردم استان جلوگیری و حق آنها رعایت شود.

*****

 

امام جمعه کنگان:

واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است

واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
 

- امام جمعه کنگان گفت: واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس بی عدالتی و جفا به مردم محروم منطقه است.

 

 حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه کنگان با انتقاد از واگذاری سهام استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: ضمن احترام به همه تیم‌های ورزشی کشور و هواداران آنها، از هلدینگ خلیج فارس انتظار داریم همانگونه که آلایندگی پتروشیمی‌های این هلدینگ برای مردم جنوب استان بوشهر است، حمایت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی آن نیز باید برای مردم محروم این خطه باشد.
 

وی بیان کرد: چرا باید تیم‌های ورزشی ما از حداقل‌ها محروم باشند اما صدها میلیارد به تیم‌های پایتخت نشین تعلق بگیرد.

خطیب جمعه کنگان بیان کرد: در مسائل فرهنگی و اجتماعی و زیرساختی این خطه ده‌ها مشکل وجود دارد که هر وقت از صنعت درخواست داشتیم هزار بهانه برای نشدن دارند اما برای یک تیم اینگونه هزینه می‌کنند.

محمودی گفت: از نمایندگان عالی دولت و مجلس شورای اسلامی درخواست دارم این دغدغه مردم را با جدیت دنبال کنند.

 

وی افزود: سهم مردم کنگان از هلدینگ خلیج فارس باید گرفته شود.



*******

امام جمعه دشتستان:

سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود

سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود

 

 امام جمعه دشتستان گفت: نباید سرمایه هلدینگ خلیج فارس خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود.

، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار کرد: مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد است که باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه چشم‌انداز، باید پیشرفت کشور در بخش تولید و اقتصاد ملی ارتقا یابد افزود: تاکید بر تقویت اقتصاد مستقل کشور که مبتنی بر تولید انبوه و با کیفیت و … است و به خاطر تأثیر شگرفی است که اقتصاد می‌تواند بر زندگی امروز و فردای جامعه بگذارد.

امام جمعه دشتستان افزود: در شرایطی که شهرستان‌های جنوب و روستاهای توابع آن با مشکلات و محرومیت‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی‌های منطقه به هیچ عنوان منطقی نیست و نباید پول پتروشیمی‌ها صرف باشگاه‌داری تیمی شود که هیچ ربطی به این مناطق ندارد.

وی با حمایت از موضع گیری بحق دکتر رضایی نماینده دشتستان دشتستان افزود: در شرایطی که برخی مدارس و مراکز آموزشی درمانی استان بوشهر در گرمای تابستان کولر ندارند و تیم‌های ورزشی ما از امکانات حداقلی محرومند بخواهند سرمایه هلدینگ خلیج فارس خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود.

 

حجت‌الاسلام مصلح خاطرنشان کرد: از مسؤولان مربوطه درخواست می‌شود جلوی این ظلم و تبعیض را بگیرند.

 

*****

امام جمعه دشتی:
 
واگذاری «استقلال» به هلدینگ خلیج فارس با عدل و انصاف سازگار نیست
 
واگذاری «استقلال» به هلدینگ خلیج فارس با عدل و انصاف سازگار نیست

 امام جمعه دشتی گفت: واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس مصداق بی انصافی و بی عدالتی آشکار است و با عدل و انصاف سازگار نیست.

وی با بیان اینکه واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس مصداق بی انصافی و بی عدالتی آشکار است افزود: میزبان اصلی این هلدینگ استان بوشهر است و عوارض و مشکلات محیط زیستی آن را مردم استان بوشهر تحمل می‌کنند اما چرا با وجود مشکلات و محرومیت‌های فراوانی شهرها و روستاهای ما، پول آن به جیب یک تیم تهرانی برود.

امام جمعه دشتی گفت: اگر نگاهی به ورزش دارید یا پولی برای خرج در ورزش دارید سوال این است مگر خود استان بوشهر تیم ورزشی ندارد یا جوانان ما استعداد فوتبالی ندارند چرا این جوان‌ها را حمایت نمی‌کنید؟

وی اضافه کرد: مخارج تیم استقلال تهران با حجم بالای بدهی مالی و هزینه‌های سنگین سالانه را هلدینگ خلیج فارس متقبل می‌شود در حالی که بیخ گوش آنها جوان‌های ما بیکار و جیبشان خالی و حتی از یک توپ فوتبال و حداقل امکانات ورزشی محروم هستند.

زاهددوست ادامه داد: هلدینگ خلیج فارس برای انجام کوچک‌ترین مسئولیت اجتماعی و کمک به تیم‌های ورزشی منطقه پیرامون خود اقدامی نمی‌کند اما برای حمایت سنگین میلیاردی از تیم تهرانی آغوشش را باز می‌کند. این کار کجا با عدل و انصاف سازگار است.

 

وی گفت: انتظار داریم مسئولان استان، نمایندگان مجلس نمایندگان منتخب نسبت به این موضوع ورود کنند و اجازه اجحاف در حق مردم ندهند.

*****

 

 

کلیدواژه

هلدینگ خلیج فارس

باشگاه استقلال

امام جمعه بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی