سیاست / شناسه خبر: 149217 / تاریخ انتشار : 1402/2/10 16:05
|

فرماندار دشتستان؛ شورائیان اجازه دخالت در حوزه تخصصی شهردار را ندارند/شورای شهر برازجان به دنبال کاسبی نیست

بوشهری ها /اسماء بوستانی : فرماندار دشتستان گفت: اعضای شورای اسلامی شهر برازجان مترقی عمل می کنند و به دنبال کاسب کاری نیستند.

بوشهری ها /اسماء بوستانی : فرماندار دشتستان گفت: اعضای شورای اسلامی شهر برازجان مترقی عمل می کنند و به دنبال کاسبی نیستند.

احمد بنافی 10 اردیبهشت ماه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر برازجان به مناسبت روز شوراها اظهار کرد: اکثر شوراهای شهر و روستای این شهرستان در کار شهرداران و دهیاران دخالت می کنند و مانع پیشرفنت و توسعه شهرها و روستاها می شوند اما اعضای شورای اسلامی شهر برازجان به دلیل سطح بالای ادراک و تسلط بر قانون بسیار هدفمند عمل کرده، اند.

بنافی از ضعف اشرافیت اعضای شوراهای شهر و روستاهای این شهرستان از قانون خبر داد و در این خصوص عنوان کرد: درشورای شهر برازجان اشرافیت به قانون وجود دارد اما انتظار می رود این اشرافیت از سمت شورای برازجان سرریز شود.شوراها قدرت عزل و انتقاد از شهردار را دارند اما اجازه دخالت در جایگاه اجرایی را ندارند. شوراهاا باید جایگاه خود را پیدا کند و ضربه گیر حاکمیت باشد.

فرماندار دشتستان بر عدم ورود شورائیان در حوزه تخصصی شهردار تاکید کرد و ادامه داد: شورائیان باید در حوزه تخصصی خود و در کمیسیون های مربوطه فعالیت داشته باشند و بر پروژه ها نظارت کنند.

 

وی افزود: وظیفه شورا تنها ارتباط با شهردار نیست. شورائیان باید به قانون مشرف باشند، با حاکمیت و نهادهای حاکمیتی ارتباط برقرار کنند تا موفق به پیشرفت و توسعه زیرساخت ها شوند.

فرماندار دشتستان راز موفقیت اعضای شوراها را اتحاد و همدلی  اعلام کرد و افزود: شورا باید قدرت تحمل انتقاد و تفاوت ها را داشته و برنامه محور باشد زیرا شورائیان به اندازه فرماندار پول در دست دارند و با این پول باید به همه حوزه ها توجه و در همه حوزه ها فعال باشند.

بنافی  با تاکید بر وجود ابتکار و خلاقیت در انجام تمامی پروژه های شهری و روستایی عنوان کرد: ابتکار و خلاقیت در استان بوشهر ضعیف است و می طلبد شوراها و شهرداران تورهایی جهت گرفتن ایده و ابتکارات از کلان شهرها برگزار کنند.

بنافی با بیان اینکه در شهر برازجان در حوزه بانوان و جوانان فعالیت خاصی انجام نشده است ادامه داد: اکنون پیگیر زمین برای احداث پارک بانوان هستیم. طرح و پروژه ای که استارت زده شد، خصوصا پروژه های سطح شهر باید در زمانبندی معینی به پایان برسند.

فرماندار دشتستان خطاب به اعضای شورا عنوان کرد: در پویش 48 ماه خدمت 48 ماه پاسخگویی حتما شرکت و سرتان را برای شکستن آماده کنید. از انتقاد مردم ناراحت نشوید و با حضور در این پویش و پاسخگو بودن امید را به مردم برگردانید.

بنافی خواستار ساماندهی حوزه پسماند شد و اظهار کرد: این حوزه با محیط زیست سر و کار و نیاز به ساماندهی دارد.

 

 

 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

شورای شهر برازجان

روز شوراها

فرماندار دشتستان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی