سیاست / شناسه خبر: 150253 / تاریخ انتشار : 1402/5/21 17:44
|

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان؛ بیشترین پروژه های محرومیت زدایی استان در دشتستان کلنگ زنی می شود

بوشهری ها /اســــماء بوستــــانی: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: در هفته دولت ۵ خانه بهداشت در دشتستان افتتاح خواهد شد.

بوشهری ها /اســــماء بوستــــانی: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: در هفته دولت ۵ خانه بهداشت در دشتستان افتتاح خواهد شد.

به گزارش بوشهری ها، ماریا خویشدوست ۲۱ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانسیون پزشکان روستای نظرآقا و پایگاه اورژانس جاده ای بوشکان در هفته دولت کلنگ زنی می شوند، در سال گذشته نیز پانسیون پزشکان بخش بوشکان، خانه بهداشت روستای  محمدجمالی، مرکز درمان ناباروری رویان و خانه بهداشت روستای عطیبه به بهره برداری رسید.

خویشدوست با اعلام اینکه در هفته دولت، بیشترین پروژه های محرومیت زدایی استان، در دشتستان کلنگ زنی خواهد شد، افزود: یکی از درخواست ها و اعتراضات مردم در روستاها نبود پانسیون پزشکان بود که در هفته دولت مشکل پانسیون در بسیاری از روستاها و برخی شهرهای این شهرستان حل خواهد شد.

وی از پروژه های در حال احداث حوزه بهداشت و درمان خبر داد و عنوان کرد: این  پروژه ها که شامل زایشگاه شهر تنگ ارم، اورژانس تلحه، آزمایشگاه طبی، خدمات جامع سلامت کلمه، مرکز بهداشت آب پخش، مرکز بهداشت رودفاریاب و پایگاه سلامت است در ۲۲ بهمن سال جاری افتتاح خواهند شد.

خویشدوست از ۸۱ بازرسی از فروشگاه های عطاری، دارویی و گیاهی خبر داد و افزود: به مراکزی که بدون مجوز اقدام به درمان می کنند ۱۵ اخطاریه داده شده که ۱۰ مورد از این مراکز پلمب شده اند.۱۱ هزار و ۸۹۴ برنامه مکمل یاری کودکان و ۱۱ هزار و ۴۵۵ نفر ویزیت تغذیه در سطح شهرستان انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان با بیان اینکه بیماری مالاریا از طریق اتباع خارجه وارد می شود، ادامه داد: در این خصوص سه هزار و ۳۴۴ نفر از اتباع خارجه غربالگری شدند.

خویشدوست از  شناسایی ۳۱ بیمار اعصاب و روان در سطح شهرستان خبر داد و افزود: این افراد جهت جلوگیری از افسردگی توسط مرکز بهداشت و درمان مشاوره شدند.

ماریا خویشدوست در خصوص ارائه خدمات به روستائیان عنوان کرد: به شصت و یک هزار و ۶۱۰ روستایی در حوزه دندانپزشکی خدمات ارائه شده و ۴۳ دندانپزشک و پزشک عمومی در مراکز روستایی مشغول ارائه خدمات به روستائیان هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اشاره به جذب ۱۲۸ نیرو در شبکه بهداشت و درمان، افزود: ۴۱ اردوی جهادی در سطح شهرستان نیز در سال گذشته انجام شده است.

وی در خصوص عدم وجود مرکز عکسبرداری در برخی درمانگاه های دندانپزشکی گفت: برخی مراکز مشکل ساختار فیزیکی دارند و امکان تجهیز این درمانگاه ها به مراکز عکسبرداری وجود ندارد.

کلیدواژه

دشتستان

شبکه بهداشت و درمان

ماریا خویشدوست

بوشهری ها

روزنامه پیام عسلویه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی