سیاست / شناسه خبر: 150353 / تاریخ انتشار : 1402/5/29 09:37
|

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان؛ مشکلات باغداران انجام عملیات باغداری به صورت سنتی است

بوشهری ها /اسمـــــا بوستـــــانی: سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: یکی از مشکلات باغداران انجام عملیات باغداری به صورت سنتی است.

بوشهری ها /اسمـــــا بوستـــــانی: سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: یکی از مشکلات باغداران انجام عملیات باغداری به صورت سنتی است.

علی رحیمی 28 مردادماه در نشست با اصحاب رسانه با اعلام اینکه قیمت خرما جز محصولات توافقی است، عنوان کرد: عرضه، تقاضا، کیفیت، بسته بندی و نگهداری از آفات،  قیمت خرمای هر باغدار را تعیین می کند.

رحیمی از وجود ۱۰۴ واحد مرغداری در دشتستان خبر داد و افزود: ۹۰ واحد مرغداری فعال و ۱۴ واحد راکد هستند.

وی ادامه داد: این واحدهایی که به عنوان واحد راکد اعلام شده است،  برخی در حال بهسازی و انجام دیگر فعالیت ها است. همکاری های لازم در خصوص فعال شدن این واحد ها و رفع مشکلات آن ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی ظرفیت واحدهای شیری سنتی در روستاهای این شهرستان را ۲ هزار واحد اعلام کرد و در این خصوص ادامه داد: سالیانه ۲۲ هزار تن ظرفیت تولید شیر در این شهرستان وجود دارد.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی دشتستان مجموع تولید گوشت قرمز این شهرستان را سالیانه  5 هزار و 300 تن اعلام کرد و در خصوص اراضی  زراعی و باغی این شهرستان افزود: اراضی زراعی و باغی تحت پوشش آبیاری نوین این شهرستان ۲۰ هزار هکتار است، این نوع آبیاری برای باغداران و کشاورزان بسیار تاثیرگذار است.  تغییر الگوی کشت در زمین های زراعی، باغی و دیمی، در دستور کار قرار گرفته است.

 رحیمی از وجود 4 هزار و 200 چاه مجاز در دشتستان خبر داد و افزود: سطح زیر کشت صیفی‌جات بسیار خوبی داریم، در سال جاری ممنوعیت کشت جالیز در سد رئیس علی دلواری وجود دارد.

 

   

     

   

   

 

   

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

باغداران

نخلداران

جهاد کشورزی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی